חיפוש

שיקום כלכלי – ככה עושים זאת נכון

מסובכים בחובות ענק? נחסמתם מניהול חשבון בנק סטנדרטי או מאמצעי תשלום בסיסיים? מרגישים שלא ניתן עוד להתמודד עם החובות בדרך סבירה? יש דרך בה תוכלו לצאת מהחובות, תעברו שיקום כלכלי בהתאם לחוק, ותראו את האור בקצה המנהרה. בשורות הבאות נפרט על הליך שיקום כלכלי ואיך עושים זאת נכון, כדי לעבור ממצב כלכלי קשה, למצב בו פורסים את החובות באופן שניתן לעמוד בו. 

 

חוק חדלות פירעון ושיקול כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מהווה התקדמות בחקיקה לטובת פושטי רגל, אך גם לטובת הנושים. החוק מייצר מנגנונים שונים ליציאה ממשבר כלכלי, ומאפשר לשני הצדדים לסיים את מערכת היחסים הבלתי רצויה של חייב מול בעל חוב. החוק מכיר בקשיים כלכליים אליהם נקלעו יחיד או חברה, ומאפשר להם לשנות את מצבם ממצב מוגבל מבחינה כלכלית למצב של הסדרת החוב. החוק גם פוטר אותם מחובות, שאין ביכולתם לעמוד בתשלומם. הכל נעשה כמובן תוך בדיקות קפדניות.

 

למי זה מיועד?

החוק למעשה מחליף את הליך פשיטת הרגל שהיה נהוג בעבר. כיום המונחים התעדכנו ואותו חייב יוגדר כחדל פירעון, כאשר ההתייחסות היא יותר לכשל הכלכלי ופחות לאישיותו של אדם. כמו כן, החוק מיועד גם לחברות, והתפיסה גם מבחינת האדם וגם מבחינת החברה היא תפיסה כלכלית – מה הקושי? האם ניתן להבריא או שיש צורך להביא לסיום הפעילות הכלכלית כדי לא לצבור חובות נוספים ולעמוד בתשלום החובות הקיימים?

 

מהו ההליך המשפטי אותו צריך לעבור?

  • ישנם שלושה סוגי הליכים והדבר תלוי בסכום החוב ובאם מדובר ביחיד או בחברה.
  • בחוב הנמוך ביותר, ההליך מתנהל בפני רשות ההוצאה לפועל. מגישים בקשה והיא תדון בפני רשם ההוצאה לפועל.
  • הליך הביניים יתנהל בפני הממונה על הליכי חדלות הפירעון במשרד המשפטים.
  • ההליך בסכום החוב הגבוה ביותר, כשמדובר על תאגידים, יתנהל בפני בית המשפט המחוזי.
  • בכל המקרים יהיה על החייב להוכיח יכולת כלכלית ואת מידת היכולת לעמוד בתשלום חוב. בכל מצב, כדאי מאוד להתייעץ בנושאי חדלות פירעון ושיקום כלכלי עם אורדן – משרד עו"ד.

 

שיקום כלכלי לחברות

לתאגיד ישנן מספר אפשרויות בבואו לקיים הליך על פי החוק. אחת מהן היא הצגת תכנית הבראה ובקשה לקבלת סיוע כלכלי. במצב דברים זה יינתן צו להפעלת תכנית שיקום כוללת. החלופה האחרת היא צו לפירוק החברה, מינוי נאמן על החברה בפירוק, ואז תעבור החברה הליך של כינוס נכסים. הנאמן ינהל את קופת החברה ויהא אחראי לתשלום לנושים השונים שלה.

 

מידע חשוב לנושים

החוק מאוד דואג לשדרג את מצבו של החייב ולוודא את יכולת ההחזר שלו. משכך, מדובר בבשורה לחייב, שכן גבייה משמעותית יותר של החייב משמעותה, קבלת כספים גבוהים יותר על חשבון החוב גם לנושה. למעשה, לנושה יש אינטרס מובהק בקיום הוראות החוק, ובבירור הולם אודות יכולת ההחזר המדויק של החייב, וקבלת כמה שיותר כספים בהתאם לכך.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי עם אורדן

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »