חיפוש

הטרדה מינית מילולית – כך חשוב לפעול

הטרדה מינית בעל פה עלולה להיות לא פחות חמורה מכל סוג של הטרדה מינית אחרת. במאמר הבא נסביר איך ראוי לפעול, למה זה חשוב ועם מי אפשר להתייעץ במידה ורוצים להגן על האינטרסים שלנו בין כתלי בית המשפט הטרדה מינית נחשבת לתופעה חמורה שאליה בתי המשפט מתייחסים ברצינות.

לראייה, ניתן למשל להשוות בין תקופת ההתיישנות על מקרים של הטרדות מיניות לבין תקופת ההתיישנות במקרים אחרים. גם בישראל וגם במדינות מערביות נוספות ברחבי העולם, תקופת ההתיישנות על מקרים של הטרדות מיניות נחשבת ארוכה. מבחינה משפטית, הסיבה לכך היא שמכירים במורכבות של הסיטואציה, מנסים לייצר הרתעה ואף מבינים את הטראומה של הקורבנות.

 

מה עושים אם עוברים הטרדה מינית?

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לעשות לאחר כל אירוע שחשוד כהטרדה מינית הוא להתייעץ עם עורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בשלב הראשון, זה יכול להבהיר לנו למשל למה אין ממש הבדל בין הטרדה מינית מילולית לבין הטרדה מינית פיזית.

למעוניינים לקרוא עוד על נושא זה, אני ממליץ על מאמר המכונה "למאמר מומלץ בנושא". בשני המקרים, ההטרדה המינית היא אירוע חמור שצריך למנוע אותו. בשלב השני, התייעצות עם עורך דין גם יכולה לסייע לנו לבסס תיק משפטי.

 

למה כדאי להגיע תביעה?

הטרדה מינית מכל סוג מחייבת אותנו להגיש תביעה ולפעול בצינורות המקובלים על מנת להעניש את העבריינים. בשביל לעשות את זה גם במישור המשפטי וגם בהיבט הפרקטי, יכול להיות שיהיה צורך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כאן בדיוק נכנסים לתמונה עורכי דין, שיש להם גם את הניסיון הנדרש וגם את המיומנות המבוקשת.

 

כך עורך דין מגן עלינו בבית משפט

הדרך הנכונה לפעול על מנת להגדיל את הסיכוי לבסס בצורה משכנעת טענות להטרדה מינית היא לאסוף כמה שיותר עדויות, מסמכים, דוגמאות, הסברים ונימוקים. אם רוצים לשכנע את השופט ולעשות צדק עם הקורבנות, כדאי גם לארגן את כתב התביעה בצורה ברורה ולהישען על פסקי דין תקדימיים ורלוונטיים. במקביל, עורך דין יכול להגן על האינטרסים שלנו בכך שהוא מייצג את הלקוחות בין כתלי בית המשפט.

 

איך מוכיחים הטרדה מינית?

קיימים כלים שונים שבהם אפשר להשתמש על מנת להגדיל את הסיכוי להוכיח שאכן התרחשו מקרים של הטרדה מינית. אם מדובר בהטרדה מילולית ולא פיזית אולי לא יהיו לזה ביטויים בשטח, אבל כן ניתן לאסוף את הממצאים מהסביבה הקרובה הרחוקה.

 

האם יש הטרדה מינית חמורה יותר מהטרדות אחרות?

מטרת החוק כפי שהוא מנוסח בישראל היא לעשות צדק עם הקורבנות של הטרדות מיניות. כפועל יוצא מכך, החוק מייחס חשיבות לחומרת העבירה רק בנוגע לעונש. אבל בכל הנוגע למשפט עצמו, יש צורך להגיש תביעה גם אם ההטרדה המינית התרחשה במישור הפיזי וגם אם במישור המילולי.

הטרדה מינית מילולית

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »