חיפוש

מהם תפקידי הוועדה הרפואית של משרד הביטחון?

שירות צבאי בצבא ההגנה לישראל הוא חלק מרכזי מהאתוס שמחבר את כולנו. לא לחינם אחד הדברים שחשובים לצעירים רבים שרוצים להשתלב בחברה הישראלית, הוא לשרת בצבא הגנה לישראל. בנוסף, שירות בצה"ל הוא גם חובה המוטלת על כל אזרח שהגיע לגיל 18.

כל חייל ששירת בצה"ל ונפגע עקב כך כתוצאה מפציעה או מחלה, יכול לתבוע את משרד הביטחון לשם קבלת פיצויים. בדרך לקבלת הפיצויים יש לעבור ועדה רפואית של משרד הביטחון ועל כך נפרט המאמר זה.

 

מהי פציעה בצבא ומה הפיצוי שניתן לקבל בגינה?

חייל בשירות חובה שנפצע או שהתפרצה אצלו מחלה עקב שירותו הצבאי, יכול לתבוע את משרד הביטחון. אין משמעות לאופי הפציעה – נפילה במדרגות נחשבת כמו פציעה במהלך הסתערות בשדה הקרב. כמו כן אין הבדל בין פציעה שהתרחשה בעת ההגעה אל ומהצבא ופציעה שהתרחשה בעת שהמשרת בצה"ל שהה בחופשה עד 14 ימים שאושרה על ידי הצבא.

 

איך נקבע גובה הפיצויים?

פיצויים ישולמו לחיילים שהפציעה או המחלה שממנה סבלו ממשיכה לגרום להם לנזק לטווח הארוך. גובה הנזק ומשמעותו לחיים נקבעים על פי אחוזי נכות. אחוזי נכות יקבעו את גובה הפיצוי שייקבע לתובע. מי שמחליט על גובה הנכות שנקבע לחיילים זו ועדה צבאית רפואית. ועדה זאת משתמשת לשם כך במסמך שנקרא ספר הליקויים שנערך על ידי ביטוח לאומי.

 

איך לקבל את הפיצויים שמגיעים לי?

אם נפצעת או חלית כתוצאה מהשירות הצבאי שלך, כדאי לך לנסות לקבל את הפיצויים המגיעים לך מטעם משרד הביטחון. ראשית, יש לאסוף את כל המסמכים שקשורים לפציעה או להתפרצות של המחלה. לאחר מכן יש להגיש תביעה למשרד הביטחון לקצין התמלוגים בבקשה לקבל פיצויים בגין נזקי גוף, ולבסוף יישלח זימון לוועדה צבאית רפואית, שבה יקבע אחוז הנכות שלך.

 

מה תפקידה של הוועדה הרפואית

תפקידה של הוועדה הרפואית צבאית הוא להעריך את הנזק הנגרם לחייל כתוצאה מהשירות והאם יש לו נזקים שנגרמו לפני התחלת השירות הצבאי שלו. הוועדה תקבע את גובה הנכות הנפסק לחיילים, וכתוצאה מכך גם את גובה הפיצויים המגיע להם. ניתן לקבל ייצוג בוועדות הרפואיות על ידי עורך דין בקיא ומנוסה.

 

ייצוג על ידי עורך דין בוועדה הרפואית צבאית

ההחלטות של הוועדה הרפואית צבאית יכולות להיות בעלות השלכות קריטיות לתובע בהמשך חייו. לכן יש חשיבות גדולה להצגה נכונה של הנזק שממנו סבל התובע, ולהתנהל מול הוועדה בצורה שתמקסם את הפיצויים שהתובע יקבל ממשרד הביטחון. עורך דין עם התמחות בהגשת תביעות אלו יכול לעזור לכם בנושא זה.

 

תפקיד הוועדה הרפואית – סיכום

כל חייל או משרת אחר בגוף ביטחוני במדינת ישראל, יכול לתבוע את משרד הביטחון במידה והוא נפצע או חלה בעקבות השירות שלו. בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לו, על החייל להגיש בקשה לקבלת פיצויים לקצין התמלוגים, ולאחר מכן הוא יופיע מול ועדה רפואית שתקבע את אחוז הנכות שמגיע לו.

ועדה רפואית

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »