חיפוש

האם עורך דין יכול לעסוק גם ברשלנות רפואית וגם באובדן כושר עבודה? 

לאחרונה שמענו בתקשורת על כמה מקרים שדורשים ייצוג מטעם עורכי דין שונים (בעקבות ההתמחות השונה). הדבר הביא לתהייה בקרב רבים בכל הנוגע לשאלה שנכתבה בכותרת לעיל. זו הסיבה שהחלטנו להפשיל שרוולים ולפגוש את עורכי הדין שעוסקים ברשלנות רפואית ולשאול אותם האם הם יכולים לעסוק בתחום נוסף כמו למשל אובדן כושר עבודה? יצאנו לבדוק וחזרנו עם הפרטים הבאים:

 

כמה מילים על רשלנות רפואית ואובדן כושר עבודה

אנחנו מודים שלא היינו בטוחים לגבי שני המושגים הללו, לכן, הוסבר לנו כי המושג "רשלנות רפואית" מתאר בעצם מצב שבו נגרם לאדם נזק כלשהו, נפשי או פיזי וזאת כתוצאה מהתנהלות לקויה מצד גורם רפואי כלשהו. תביעות הנוגעות לתחום רשלנות הרפואית, כידוע, נוגעות לתחום הנזיקין (ולא לתחום העבודה אליו נוגע אובדן כושר עבודה שנוגע לפגיעה בזמן העבודה או בדרך למקום העבודה וממנו).

 

האם בכלל קיים קשר בין שני התחומים?

כדי שנוכל להגיע לשאלה המתבקשת שנכתבה בכותרת הראשית, אנחנו צריכים להבין אם בכלל קיים קשר בין שני התחומים. זו בדיוק הסיבה לכך השאלה הראשונה שהיינו חייבים לשאול את עורך הדין הראשון שעמו נפגשנו הייתה האם קיים קשר בין השניים? הוא ציין בפנינו שישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית שנחשבים לקלים יחסית, אך ישנם מקרים חריגים שגורמים לאנשים להיפגע באופן קשה מאוד.

מדובר באופן קשה למדי, כך שהאדם לא יכול לחזור ולהשתכר במקום העבודה שלו כפי שנהג לעשות עד הפגיעה (שנוגעת כמובן לתחום הרשלנות הרפואית). כך שבשלב זה הבנו שקיים קשר בין השניים, אבל עדיין לא ברור לנו אם עורך דין יכול לעסוק בשני התחומים. כדי לבדוק את הנושא, שוחחנו עם עורך דין כפיר דיין – רשלנות רפואית ואובדן כושר עבודה והגענו לתשובה שלה ייחלנו.

 

אז עורך דין יכול לעסוק בשני התחומים הללו?

התשובה לשאלה המתבקשת היא – כן. עורך דין יכול לעסוק ברשלנות רפואית וגם באובדן כושר עבודה. עורכי דין שעוסקים בשני תחומים אלו נחשבים למומלצים ביותר עבור אנשים שחוו פגיעה משמעותית בעקבות הליך של רשלנות רפואית. שכן, הם בקיאים לא רק בתחום הרשלנות הרפואית, אלא גם בכל הנוגע לאובדן כושר עבודה. כך שאדם שעבר רשלנות רפואית, לא צריך לגשת ל-2 עורכי דין בתחומים שונים כדי לשמוע את הסיכויים שלו לקבל פיצויים ולבצע שני הליכים במקביל. ניתן לגשת לעורך דין שעוסק בשני התחומים ובעצם לתפוס "שתי ציפורים במכה".

 

כמה מילים לסיום

עכשיו אנחנו יודעים שעורך דין יכול לעסוק ברשלנות רפואית ואובדן כושר עבודה, כך שברור לנו שאם נשמע על אדם קרוב שעבר רשלנות רפואית בחומרה גבוהה, נוכל להמליץ לו לגשת באופן בהול אל עורך דין שעוסק לא רק ברשלנות רפואית, אלא גם באובדן כושר עבודה.

עורך דין

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »