חיפוש

מה הקשר בין תביעת נזקי גוף לחוות דעת רפואית?

מציאות החיים של כולנו, מזמנת לנו לעיתים גם אירועים קצת פחות נעימים, כמו פציעות, מחלות ותאונות שונות, שעלולות להיגרם על ידי מספר גורמים. ככל שנזק הגוף שנגרם לכם נובע מכוונת מזיד או רשלנות, הרי שעומדת בפניכם הזכות לתבוע את הגורם האחראי ולקבל פיצויים. וכאן, כדאי להכיר את הקשר שבין תביעת נזקי גוף לחוות דעת רפואית

 

תביעות נזקי גוף

במהלך החיים שלנו, נגרמים לנו נזקים שונים ומגוונים (לגוף או לרכוש שלנו), עם חלקם אין לנו ממש אפשרות להתמודד ועם חל גדול מהם, ניתן יהיה למצות את הדין עם הגורם האחראי ולהגיש תביעת נזיקין ולקבל פיצוי כספי בהתאם.

תביעות נזקי גוף, המתנהלות במסגרת הדין האזרחי, כוללות כל פגיעה פיזית בגוף האדם, כמו לדוגמה, מקרים של פציעות, תאונות ומחלות שונות. לפיכך, במידה ונגרם לכם נזק גוף כזה או אחר, פנו לעורך דין נזיקין בהקדם, על מנת שיברר האם העוולה שנגרמה לכם נכללת בפקודת הנזיקין והאם קיימת עילת תביעה מבוססת.

 

מהם התנאים לביסוס עילת תביעת נזקי גוף?

כדי לבסס את עילת תביעת הנזיקין באופן ברור ומוצק, חייבים להתקיים שני תנאים בסיסיים:

 

  • הוכחת הנזק

בשלב הראשון, חייבים להוכיח את היקף ומהות הנזק שנגרם לנו – היכן נפגענו? באיזה חלק בגוף? מהי חומרת הפציעה? כיצד היא משפיעה על שגרת החיים והתפקוד היום – יומי שלנו? ועוד.

 

  • הוכחת הקשר הסיבתי

לאחר הוכחת הנזק, עלינו להוכיח את הקשר הסיבתי שבין מקרה הנזק שנגרם לנו לבין הגורם הנתבע. כך לדוגמה, במקרה של תביעת תאונת עבודה, עלינו יהיה להוכיח כי הנזק שנגרם לנו נבע כתוצאה מסביבת עבודה לא בטוחה.

 

הקשר שבין תביעת נזקי גוף לחוות דעת רפואית

תהליך התביעה במקרה של נזקי גוף, כולל שימוש בלא מעט מונחים רפואיים – מקצועיים ובכדי שבית המשפט יוכל לקבל תמונת מצב ברורה ומהימנה, מקובל להשתמש בחוות דעת רפואית, המקבילה לעדות של גורם רפואי מקצועי, אודות הפגיעה הנידונה.

מעבר לעובדה כי חוות הדעת הרפואית אמורה לסייע לבית המשפט לגבש דעה, הרי שהגשת חוות דעת רפואית מטעמכם, תסייע לבסס את עילת התביעה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

 

עורך דין תביעות נזקי גוף

פרמטר נוסף שיכול לסייע לנו למקסם את סיכויי הצלחת התביעה הוא שירותיו של עו"ד המתמחה בתביעות נזקי גוף, כאשר מלבד הידע המקצועי והיכרותו המעמיקה כיצד ראוי ונכון לנהל את תהליך התביעה, יוכל גם לקשר אותנו אל הגורמים המקצועיים המומלצים שיכתבו לנו חוות דעת רפואית.

 

לסיכום

תביעות נזקי גוף הן בין התביעות הנפוצות ביותר במסגרת סדר הדין האזרחי, כאשר אחת הדרכים המקובלות להוכיח את מהות הנזק שנגרם לנו, היא באמצעות חוות דעת רפואית, הנכתבת על ידי רופא מקצועי בתחום הרלוונטי לנזק הנדון.

חוות דעת רפואית

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »