חיפוש

איך מגישים תביעת ביטוח סיעודי?

להתרחץ, לאכול, ללכת ממקום למקום בעצמנו, להתלבש ואפילו לקום או לשכב – כל אלה פעולות שנראות לנו טריוויאליות, ושאנחנו מאמינים שנהיה מסוגלים לבצע בעצמנו תמיד. למרות זאת, ישנם אנשים שמסיבות שונות כבר לא מסוגלים לבצע את אותן פעולות טריוויאליות, ואינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי. במקרים כאלו, ניתן להגיש תביעת ביטוח סיעודי. ככה תוכלו לעשות את זה.

 

נגד מי מגישים את התביעה?

לפני שמבינים כיצד מגישים את התביעה, חשוב להבין מול איזה גורמים יש להתנהל. בעוד שכל אדם לאחר גיל הפרישה שהופך לסיעודי יכול להגיש תביעה לביטוח הלאומי, על מנת לקבל גמלת סיעוד כספית, תביעת ביטוח סיעודי היא תביעה המוגשת נגד ביטוח פרטי אותו יש לאנשים שביטחו את עצמם.

אם אתם מעוניינים להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי, תוכלו לפנות אל עורך דין תביעות ביטוח לאומי, אך אם אתם מתכננים לתבוע את הביטוח הפרטי תצטרכו סיוע מעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נגד ביטוחים פרטיים. שני ההליכים שונים, אך המטרה של שניהם היא לאפשר לתובע לקבל פיצוי כספי שיוכל לממן את הטיפול הסיעודי שהוא מקבל.

 

פנייה אל עורך דין

פנייה אל עורך דין היא החלק המקדים להגשת התביעה. עורך הדין יבין מה מצבו של התובע והאם הוא יכול להגיש תביעה. עורך דין ישווה את מצבו של התובע אל הרף שקובע חוק ביטוח לאומי לקבלת גמלת סיעוד, או שהוא ישווה את מצבו של התובע אל התנאים המפורטים בפוליסה לקבלת גמלת סיעוד.

 

איסוף מסמכים

מה שמאוד חשוב שיקרה מצידו של התובע, כחלק קריטי מהגשת תביעה לביטוח הלאומי או לביטוח פרטי, הוא איסוף מסמכים רפואיים. המטרה היא להוכיח מעבר לכל ספק לגופים הללו שהתובע הוא אכן סיעודי ושהוא אינו מסוגל להתקיים בזכות עצמו. בתביעה מול הביטוח הלאומי, הדבר עשוי לחסוך בדיקות שונות או התייצבות לוועדות רפואיות.

 

הוכחה שהתובע הוא סיעודי

כדי להוכיח שהתובע הסיעודי, הוא צריך להיבחן במבחן תלות. במבחן הזה יבחנו מצבים שונים, כמו אכילה, רחצה, ניידות, שליטה על סוגרים, קימה ושכיבה והתלבשות. אם התובע אינו מסוגל לבצע שלוש מתוך שש הפעולות הללו באופן משמעותי, הוא ייחשב לאדם סיעודי. גם חוות דעת מרופא מומחה הקובע שהתובע תשוש נפש, יכולה להוכיח שהוא סיעודי.

 

הגשת התביעה

לאחר ביצוע כלל הפעולות המקדימות, ניתן להגיש את התביעה. תביעת נגד הביטוח הלאומי תוגש לרוב באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי. כמו כן, ניתן להתקשר אל הביטוח ולהגיש תביעה בסיוע של נציג שירות בטלפון.

אל התביעה יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים. במידה ומדובר בביטוח פרטי, על עורך דינו של התובע, או מקורביו של התובע להגיש תביעה באתר של גוף הביטוח, בצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים לתביעה.

עורך דין תביעות ביטוח לאומי

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »