חיפוש

ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם עורך דין. ערעור על דו"ח משטרתי אורך זמן ודורש מאמצים רבים. אם אתם מרגישים שלא נעשה צדק בדו"ח ועליכם לבטל אותו – במאמר זה נפרט לכם מה הדרך הטובה ביותר לערער על דו"ח משטרתי.

 

מה האפשרויות הקיימות?

למרות שאנחנו מרגישים את כל העילות לביטול דו"ח משטרה, לא על כל דו"ח משטרתי ניתן לערער. הדו"חות בהם ניתן לערער הם מסוג קנסות ואו ברירת משפט שלצידם מופיעות גם נקודות משרד הרישוי. אלה האפשרויות העומדות בפניכם:

  • תשלום הקנס – כפי שמופיע על גבי הקנס עצמו. הנהג מודה בעבירה והנקודות יצטברו לחובתו של הנהג יחד עם תשלום הקנס.
  • הגשת בקשת ערעור על הקנס ולהישפט – במידה ואינכם רוצים לשלם את הקנס ואו שהוא נראה לכם לא צודק, ישנה אפשרות לערער ולהישפט במקום. ניתן לערער על הדו"ח תוך 90 ימים מרגע רישום הדו"ח על ידי שוטר בזמן אמת, או ממועד קבלת הדו"ח בדואר. התאריך האחרון לשליחת בקשה להישפט מופיע בדו"ח. ספח הבקשה להישפט מופיע בדוח עצמו.
  • הגשת בקשה להמרת הדו"ח לאזהרה – ניתן להגיש בקשה זו תוך 30 ימים ממועד קבלת הדו"ח. במסגרת הבקשה לאזהרה יש להסביר את הסיבות המצדיקות את המרת הדו"ח לאזהרה בלבד. ההמהרה ניתנת רק לאזרחים ללא עבר תעבורתי בעשר שנים האחרונות.

 

מה קורה אם פספסנו את המועד?

איחוד בהגשת הבקשה למשטרת ישראל, גם הקל ביותר, עלול להביא לדחיית הבקשה ולסירובה של המשטרה לאפשר לכם להישפט בעקבות הדו"ח. 90 הימים שנקבעו על ידי המחוקק הם קריטיים ונחשבים כייהרג ובל יעבור לנושא שכזה. יש לשים לב ולא לפספס את המועד. במידה ומסיבות כאלה ואחרות לא הגשתם את הבקשה להישפט, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה להארכת מועד להישפט ולפרט מדוע לא הספקתם לפעול בזמן הקבוע בחוק.

 

מה קורה לאחר הגשת הערעור?

ההמתנה למועד הדיון שישלח על ידי משטרת ישראל עלול לקחת זמן. תוך שנה מיום שליחת הבקשה להישפט, משטרת ישראל תשלח בדואר רשום הזמנה למשפט בבית המשפט לתעבורה. ההזמנה כוללת את כל הפרטים שאתם זקוקים כמו מועד הדיון, שעה, מיקום וכן הלאה. יש להתייצב בשעה ובמועד שנכתב, ללא איחורים.

במידה והנהג לא יגיע למשפט במועד שנקבע, בית המשפט רשאי לגזור עליו דין בהיעדרו ולהטיל עליו עונשים. משפט בהעדר הנהג היא דבר נפוץ ויש להימנע מכך. ביטול פסק דין דורש הגשת בקשה מיוחדת ושכנוע בית המשפט מדוע הייתה לך סיבה מספיק טובה כדי לא להגיע לדיון.

דו'ח משטרתי

אולי תאהבו גם את