חיפוש

תביעות אובדן כושר עבודה – מה עושים?

כולם מבינים את המשמעות העצומה של הכשירות לצאת ולעבוד. מעבר למשמעויות הכלכליות, מדובר בכשירות שמייצגת מסוגלות, מוסר והישגיות. בהתאם, כאשר מתקיים אירוע שמוביל לאובדן כושר העבודה, מדובר באירוע דרמטי בעל משמעויות אקוטיות.

כדי למזער נזקים, קיימים מספר נתיבים דרכם ניתן לזכות לכיסויים ופיצויים כתוצאה מאובדן כושר העבודה. יחד עם זאת, הדרך לשם עלולה להיות מסובכת ולא נגישה, אז מה הן תביעות אובדן כושר עבודה ומה צריך לעשות?

 

לפני הכול – אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה מתייחס למצב בו אדם איבד את היכולת לעבוד, באופן מלא או חלקי, כך שהיכולת שלו להתפרנס נפגעה. כמו כן, קיימות מספר נסיבות במסגרתן ניתן להגיע למצב של אובדן כושר עבודה, בניהן תאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות, פגיעה קוגניטיבית, פגיעה נפשית ועוד. הדגש על הפגיעה ביכולת להתפרנס הוא חשוב למדי ובמידה רבה יכריע את עתיד התביעה אם תתקיים.

 

מי מגדיר מה הוא אובדן כושר עבודה?

ההגדרה הרשמית לאובדן כושר עבודה ניתנת באופן שאינו קבוע, כתלות בגוף מולו מתנהלים את הליך קבלת הפיצויים וכתלות במצב הייחודי של כל תובע ותובעת. חשוב להבהיר, האזרח הפשוט יתקשה לנווט בין הגופים השונים ובין הדרכים לבצע תביעה איכותית, לכן כדאי להיעזר בגורם מקצועי, לרבות עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

אילו גופים מעורבים בתביעה?

כאמור, קיימים מספר גופים אשר במסגרתם ניתן לקבל פיצוי או כיסוי עבור אובדן כושר עבודה. הגופים הללו הם המוסד לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה השונות וחברות הביטוח השונות. אפיק התביעה צריך להיבחר לפי מצב אובדן כושר העבודה, מצב קרנות הפנסיה והמסלול הנתון וכן אופי פוליסת הביטוח הקיימת ורמת הכיסוי המצוינת בה.

 

מה צריך לעשות?

אם אתם אכן עומדים בתנאים להגדרה של אובדן כושר עבודה, כעת הגיע הזמן להשיג את מבוקשכם – פיצוי או כיסוי כלכלי. יחד עם זאת, המציאות מעט יותר מורכבת. לצערנו הרב, הגופים השונים לא נוטים לעשות חיים קלים ולא ממהרים לחלק כספים, וודאי לא החברות הפרטיות. כדי להתגבר על המכשולים הללו, כדאי להסתייע בגורם מקצועי מיומן שילווה את התהליך.

 

איך גורם מקצועי יכול לעזור?

אנשי המקצוע שמסייעים בתהליך התביעה, לרוב עורכי דין, מחזיקים בידע רב ובניסיון בשטח הנוגע לתהליכי התביעה מול הגופים השונים. באופן הזה, הם יודעים לבצע הכנה מוקדמת, להכין את החומרים הדרושים ולהגיש אותם באופן שמעלה את הסיכויים לזכייה בתביעה ולקבלת הפיצויים או הכיסויים.

 

לסיכום – יש תקווה בהישג יד

יש כאלו שמשווים בין אובדן כושר עבודה לבין אובדן של איבר מהגוף. קשה להגזים במשמעות הקשה של אובדן היכולת לצאת ולעבוד כפי שהיה בעבר. כדי לצמצם נזקים עד כמה שאפשר, אפשר וחייב להגיש תביעת אובדן כושר עבודה וכך להחזיר את החיים למסלול התקין. נאחל מכאן בריאות יציבה ואריכות ימים!

עורך דין אובדן כושר עבודה

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »