חיפוש

תיקון צנרת ביוב ללא הרס – האם אפשר?

עבור רבים מאיתנו צנרת הבית היא תעלומה חסרת פתרון. אנחנו יודעים שבאמצעותה המים זורמים ומגיעים עד לברז, לדוש או לצינור, אך מעולם לא צללנו לגופו של העניין והבנו כיצד היא פועלת. השאלה היא מה עלינו לעשות במידה ונוצרת בעיה באספקת המים או שאנחנו מזהים נזילה באזור מסוים של הצנרת? עולם האינסטלציה מעניק פתרונות חדשניים

 

אילו בעיות עלולות להיווצר בצנרת הבית?

המים אשר זורמים בצנרת הבית נדרשים לעבור במבוך גדול של צינורות ובוכנות שמאפשרים לנו לקבל מי שתיה נקיים ובריאים. לא מדובר רק בגלילים חלולים שדרכם עוברים מים, שכן הצנרת הביתית נבנית רק לאחר תכנון קפדני של מהנדסים ואנשי מקצוע, ומותקנת בעזרת טכנאים ובנאים הבקיאים בחומרים ובסוגי הצינורות השונים.

אך גם במערכת שנבנית בקפידה מעוררת השתאות, עלולים להיווצר עם הזמן נזקים ופרצות. אותם נזקים עלולים להיות חורים שנפערו לאחר הישחקות של הצינורות, התפרקות של חלקים מסוימים או פגיעות שנוצרות כתוצאה משיפוץ שלא תוכנן כהלכה. אותם נזקים יבואו לידי ביטוי בתור טפטוף מהתקרה, רטיבות בקירות או ברצפה, או בעיות באספקת המים.

הצנרת של הבית

 

כיצד ניתן לתקן בעיות אלו?

תיקון פנים צנרת מתבצע אך ורק על ידי אינסטלטור מקצועי בעל ידע ויכולת לאבחון הנזק ובחירת אופן פתרונו. לעיתים על בעל המקצוע לבצע קידוחים ופעולות שונות על מנת להגיע אל מקום התקלה במידה והוא נמצא בתוך קיר או רצפה למשל, אך כיום תיקון פנים צנרת ללא הרס מתאפשר גם במקרים אלו.

 

באילו דרכים ניתן לבצע תיקון פנים צנרת ללא הרס?

במידה וניתן, אינסטלטור אמין ישתדל להימנע מביצוע קידוחים או פגיעה בקירות לצורך תיקון הבעיה, היות ואלו עלולים להוות סיכון לפגיעה בצינורות ותשתיות נוספות. למזלנו, פיתוחים טכנולוגיים מהווים תוספת משמעותית בכל הקשור בעולם האינסטלציה, ומאפשרים לנו לחסוך כסף וזמן. אחד מהפיתוחים הללו הוא מצלמה זעירה המחוברת לסיב אופטי, אשר ניתן להחדיר אל תוך הצנרת הביתית, וכך לאתר את מקור הבעיה בקלות ולחסוך הרס של קירות ומשטחים בחיפוש אחר הנזק.

מדובר בפיתוח חדשני (שנעשה בו שימוש אף בעולמות הרפואה) שאינסטלטורים רבים מעידים עליו כמשנה מציאות בכל הקשור לטיפולים בצנרת הביתית. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לנו גם אפשרות נוספת – התזת חומר אפוקסי לאטימת חורים בצנרת. ההתזה מתבצעת באמצעות רובוט המוחדר אל תוך הצינור הפגוע, וכך מצליח להגיע אל פתחים ונזילות בצינור ממש בשליטה מרחוק.

אפשרי לתקן

 

סיכום

הצנרת הביתית שלנו היא לא משחק ילדים. אנחנו צריכים לתחזק אותה ולטפל בה על מנת למנוע נזקים ותקלות. גם עם הטיפול המסור בעולם, פעמים רבות ביקור אינסטלטור יהיה בלתי נמנע. למזלנו הרב, פיתוחים טכנולוגיים יוצאי דופן כמו מצלמות זעירות ורובוטים אשר מוחדרים אל תוך הצנרת, מאפשרים לאינסטלטור לפתור את הבעיות במהירות, מקצועיות, ולא פחות חשוב – במחיר הוגן.

 

אולי תאהבו גם את