חיפוש

מי חייב להגיש דוח FBAR?

כחלק מהחיים שלנו אנחנו נאלצים למלא טפסים ולהגיש דוחות שונים. חלק ניכר מהטפסים והדוחות הללו קשורים לרשויות שונות במדינה. כשאנחנו רוצים לבצע פעולות מסוימות, לפעמים אותן רשויות קובעות שאנחנו נצטרך למלא טופס מקדים. הדבר הזה לא ייחודי למדינת ישראל.

מדינות רבות דורשות מהאזרחים שלהן למלא דוחות או טפסים שונים. דוח FBAR במובן הזה הוא דוח אותו דורשת ארצות הברית למלא, מאזרחים שיש להם פעילות פיננסית מחוץ למדינה. במאמר הבא נסביר מי בדיוק חייב להגיש את הדוח הזה.

 

דוח FBAR

דוח FBAR הוא אחד מהדוחות שרשויות המיסוי האמריקאיות דורשות למלא. בארצות הברית, לעומת ישראל, הרבה אזרחים נאלצים להתעסק בדיווחי המס שלהם. בעוד שבמדינת ישראל שכירים כמעט ולא מתעסקים במס, מכיוון שהמעסיק הוא מי שאחראי על הפרשת המס מהמשכורת שלהם, בארצות הברית הדבר שונה.

גם עצמאיים וגם שכירים ממלאים דוחות שונים, כשהמטרה היא לאפשר לרשויות המס האמריקאיות לגבות מס בצורה הנכונה ביותר מבחינת החוק. האינטרס של רשויות המס בארצות הברית הוא לגבות את כל המס שמאפשר החוק מהאזרח, ולכן קיים גם טופס FBAR, שמיועד לאזרחים בעלי חשבונות זרים.

ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית למשל, הם דוגמא לאזרחים שעשויים להיות צריכים למלא את הדוח הזה. קראו עוד על מיסוי אמריקאי עם מס אמריקה.

 

מי צריך להגיש אותו?

דוח FBAR מיועד למספר גורמים שונים. ראשית, אזרחים אמריקאיים בעלי חשבונות זרים מחויבים למלא את הדוח הזה. האזרחים הללו יכולים להיות אזרחים שיש להם כמה אזרחויות. למשל, ישראלי בעל אזרחות אמריקאית יצטרך למלא את הדוח הזה, גם אם הוא מתגורר במדינת ישראל. גם אמריקאי עם חשבון זר במדינה אחרת יצטרך למלא את הדוח הזה.

גם בעלי גרין קארד צריכים למלא טופס FBAR, במידה ויש להם חשבון זר מחוץ לגבולות ארצות הברית. גרין קארד הוא המסמך שמעניק תושבות קבע בארצות הברית. לבעלי גרין קארד אין זכויות כמו לאזרחים, אך הם גם נהנים מזכויות מסוימות וכפופים לרוב חובות המיסוי האמריקאיות. גם חברה או שותפות עסקית עם חשבון זר מחוץ לארצות הברית יצטרכו למלא את הדוח הזה.

 

הגשה בתנאים מסוימים

לא כל אחד מאלו שצוינו מקודם מחויב למלא דוח FBAR. ישנם תנאים מסוימים, שרק מי שעומד בהם צריך למלא את הדוח הזה. סך הנכסים הפיננסיים שמחזיק אותו גורם צריכים להיות על סך 10,000 דולר ומעלה.

 

היזהרו מסנקציות

בארצות הברית המס הוא כמעט קדוש. המדינה רואה בחומרה אזרחים, תושבים או גופים שמנסים להתחמק מתשלומי המס. לכן, ארצות הברית חתומה על הסכמים שונים עם מדינות שונות, כמו ישראל, ומקבלת מאותן מדינות דיווחים על חשבונות של אזרחים שונים, שיש להם אזרחות אמריקאית. מלאו את הדוח בזמן והגישו אותו, כדי שתוכלו להימנע מסנקציות מיותרות.

מיסוי אמריקאי עם America Tax

 

 

אולי תאהבו גם את