חיפוש

מה חשוב לדעת על טכנאי דוד חשמל

אם פתחתם את ברז המים החמים אחרי עוד יום עבודה מפרך, והופתעתם לגלות שהמים החמים לא מגיעים גם לאחר זמן המתנה ממושך אחרי שהדוד היה דלוק – סימן שיש תקלה בדוד. על מנת לאתר במהירות מהי התקלה וכדי לתקן אותה ביעילות, מומלץ להזמין טכנאי דודים מוסמך לביתכם. מה חשוב לדעת לפני שמזמינים את הטכנאי?

 

חשוב לדעת שהטכנאי שהזמנתם הוא אמין ומקצועי

כשאתם פונים להזמין טכנאי דודים, מומלץ קודם לערוך סקר שוק קצר – שכולל מיפוי של טכנאי הדודים שפועלים באזור שלכם, המלצות שקיבלתם או שקראתם באתרי אינטרנט (ניתן אף לחפש המלצות בפורומים ובקבוצות ייעודיות להחלפת רשמים מבעלי מקצוע), ולבדוק מהן עלויות התיקון הממוצעות לכל תקלה שנוצרת בדוד.

נוסף על כך, יש לבחון את הטכנאי עצמו – לא כל אדם שמתיימר להיות טכנאי דודים הוא אכן כזה. לטכנאי דודים מוסמך יש תעודה, שמעידה על כך שהוא סיים בהצלחה הכשרה ייעודית לעסוק בתחום הדודים. במידה ואתם מזמינים טכנאי שאינו בא מחברה מוכרת וגדולה – ודאו איתו כי אכן יש לו תעודת הסמכה.

טכנאי שפועל ללא היתר עשוי לעשות נזק גדול לדוד שלכם, ולגרום לכך שהדוד יושבת לגמרי. במקרה כזה יהיה צורך ברכישת דוד חדש, שהוא יקר הרבה יותר מעלות תיקון של טכנאי מוסמך.

גם אם הטכנאי מראה לכם תעודת הסמכה, חשוב לוודא איתו לפני התיקון מהי התקלה ומהי עלות התיקון שלה. טכנאי שאינו אמין עשוי לנסות ולהאריך את משך התיקון או את היקפו, כדי לגבות תשלום נוסף על כך.

 

חשוב לדעת מהם הרכיבים בדוד

על מנת שתוכלו לדעת האם הטכנאי באמת מטפל בתקלה הקונקרטית בדוד, תצטרכו להכיר את הרכיבים שבדוד החשמל. הדוד מורכב ממיכל האגירה, שבחלקו העליון נאגרים המים, ובחלקו התחתון מותקנים כל הרכיבים החשמליים שנועדו על מנת לחמם את המים (גוף החימום עצמו, וסת טמפרטורה, מאיץ חום).

כאשר הטכנאי מגיע אל ביתכם, מומלץ לשאול אותו מהי התקלה ומהי דרך הטיפול בה. על מנת לדעת האם דרך הטיפול שהוא מציע היא המקובלת – תוכלו להיכנס לאתר דודים, בו תוכלו למצוא מידע רב אודות הרכיבים בדוד, התקלות האפשריות ודרכי הטיפול בהן. דרך האתר אף תוכלו להזמין לביתכם טכנאי דודים מקצועי ומוסמך.

 

אם יש צורך בהחלפת הדוד – חשוב לוודא שלדוד החדש יש תו תקן

תו תקן ניתן לכל מוצר שיוצא לשוק על ידי מכון התקנים הישראלי, והוא מעיד על כך שהמוצר עבר את כל הבדיקות הדרושות – וכי הוא כשיר ובטוח לשימוש. כל דוד חדש אמור לשאת עמו תו תקן, אך מומלץ לוודא זאת עם הטכנאי בטרם ההתקנה. דוד שאינו נושא תו תקן עשוי להיות לא בטיחותי לשימוש, ולגרום לנזקים גדולים ואף לסכנת חיים.

 

דוד

אולי תאהבו גם את