חיפוש

כל כמה זמן אפשר לבצע החזר מס מול הרשויות?

המדינה גובה מאתנו כספי מיסים, אך האם אנו מוודאים שאכן הסכום שנלקח הוא הסכום המעוגן בחוק? ברוב המקרים לא. ולכן נוצר מצב שלישראלים רבים מגיע החזר מס מהרשויות – כלומר ממס הכנסה ומביטוח לאומי.

 

כל כמה זמן ניתן לבצע את החזר המס?

תדירות החזר המס אינה משנה, כלומר, ניתן לבקש החזרי מס בכל זמן נתון. אך החוכמה היא לדעת מתי.

 

לפני שעוברות שש שנים

ראשית, חשוב מאוד לזכור – לא ניתן לקבל החזרי מס על יותר משש שנים אחורה. כלומר, בשנת 2022 כבר לא תוכלו לקבל החזרי מס על שנת העבודה 2015. לכן, אם יש סיכוי שלקחו מכם מס עודף, רצוי מאוד לבדוק את העניין אחת לשש שנים. אתם יכולים להפסיד סכומי כסף גדולים, וחבל.

 

בזמן עובר – הריבית גדלה

על כל שנה שעוברת מזמן הגבייה העודפת מוסיפה המדינה 4% מהתשלום ריבית המוצמדת בחוק. במידה ותזדכו על המס העודף ששילמתם מספר שנים לאחר שבוצע, תוכלו להגדיל את גבוה ההחזר שתקבלו.

 

ביצוע החזר מס מומלץ, אך בתדירות הנכונה

לכן, לא היינו ממליצים לבצע החזר מס מידי שנה. יש לכם שש שנים לתת להחזרי המס לצבור ריבית לפני שחוזרים אליכם לחשבון. אך אל תהיו שאננים מדי בנושא. פעם בכמה שנים הקפידו לבצע בדיקה האם מגיע לכם החזר מס.

 

איך עושים זאת?

מתחילים באיסוף הניירת הדרושה בהתאם לבקשת המוסד לביטוח לאומי. ניתן להגיש דרך טופס מכוון את כלל המסמכים הדרושים. אך להליך זה חסרונות רבים. הוא ארוך ובירוקרטי, לרוב האנשים אין פנאי להתעסק עם תחום החזרת המס ולכן הם מפסידים סכומי כסף רבים.

 

למה אנשים לא דורשים החזרי מס?

אחת הסיבות שישראלים רבים לא דורשים את החזרי המס שלהם חזרה היא פשוט מאוד הבירוקרטיה המסובכת והארוכה שתהליך החזרת המס כולל. השכירים הישראלים מעדיפים לתת למעסיקים שלהם לטפל בכל הנוגע במיסים ולהניח לעניין. זו יכולה להיות טעות גדולה והפסד גדול עבור רבים. בדיקת החזרי מס הינה חשובה ויכולה לחסוך לכם אלפי שקלים.

 

לחסוך את הבירוקרטיה

מתוך הצורך הזה החלו להופיע חברות שונות אשר מעניקות שירות של בירור, חקירה והתנהלות מול הרשויות האזרחיות בנושא החזרת המיסים שנגבו שלא כחוק. חברות אלו עושות את העבודה הקשה עבור אותם שכירים, לרוב בתמורה לסכום לא גדול של כמה מאות שקלים או לחילופין אחוזים מתוך סכום החזר המס שבסופו של דבר יחזור אל אותו שכיר ששכר את שירותי החברה.

 

בחרו את החברה הנכונה לכם

אם יש ספק אז אין ספק – בדקו אם מגיע לכם החזר מס. ברוב החברות הבדיקה עצמה היא חינמית והליך משיכת הכספים מביטוח לאומי עליו תשלמו. שימו לב שאתם בוחרים חברה מקצועית ובעלת ניסיון. חברה כמו הגנה פיננסית https://www.hagana.co.il חברה שתדע להעניק את השירות הטוב ביותר, וההתנהלות הנכונה ביותר מול ביטוח לאומי. תבטיח את כספכם בבנק ביעילות המיטבית.

החזר מס

אולי תאהבו גם את

מיסוי אמריקאי עם America Tax
מי חייב להגיש דוח FBAR?

כחלק מהחיים שלנו אנחנו נאלצים למלא טפסים ולהגיש דוחות שונים. חלק ניכר מהטפסים והדוחות הללו קשורים לרשויות שונות במדינה. כשאנחנו רוצים לבצע פעולות מסוימות, לפעמים

קראו עוד »