חיפוש

איך להתנהל מול ביטוח רכב לאחר תאונת דרכים

נכנסתם למצב ביש של תאונת דרכים וכעת אתם אמורים להפעיל ביטוח. בין אם תצטרכו להפעיל את הביטוח שלכם או בין אם זה של צד ג' חשוב להתנהל

נכון.

ריכזתי לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם בעת הצורך.

 

להגיש תביעה בצורה מדויקת

כל שנה מוגשות כ-400 אלף תביעות רכב לפי נתוני איגוד כלל חברות הביטוח בישראל. כאשר אנו מפעילים את ביטוח הרכב לאחר תאונה יכללו גם מקרים בהם נגרמו נזקים לרכבי המבוטחים באמצעות גנבות, פריצות ואירועים אחרים. חברות הביטוח נמצאים בעומס גדול מכל האירועים הרבים שמקיפים אותם, ולכן אם אתם רוצים לקבל את כספכם במהירות האפשרית עליכם להיות יעילים באופן הדיווח והגשת התביעה כדי שיטפלו בכם טיפול מהיר ויעיל.

 

הפעלת ביטוח רכב לאחר תאונה. איך עושים זאת?

נדרש מכם לתת פרטים על האירוע: הנסיבות לאירוע, זהות הנהג, הפרטים של אלו שהיו מעורבים בתאונה וצילומי הנזק ממקום האירוע. כמו כן, שליחת הדיווח ממש בסמוך למועד התאונה תעזור לכם מאוד.

 

אם אנחנו אלו שגרמנו לתאונה שפגעה ברכב שלנו?

הפעלת הביטוח תתבצע ישר לאחר שהודעתם לחברת הביטוח. את זה ניתן לעשות באמצעות טפסים דיגיטליים או ידניים בפנייה למוקד, במייל, אבל הכי נכון לפנות באמצעות סוכן הביטוח שלכם אם יש לכם כמובן.

 

צרפו כמה פרטים חשובים

  • צילום רישיון הרכב.
  • צילום רישיון הנהג.
  • מספר תעודת זהות.

 

פגיעה בכם מצד ג'

הפעלת ביטוח רכב של מי שפגע בכם היא קצת יותר מסורבלת: אומנם אתם לא אשמים שהרכב שלכם נפגע אבל המצב מורכב, מכיוון שבביטוח המקיף אתם תובעים את חברת הביטוח שלכם, אך בצד ג' פונים למי שפגע בכם.

לכן בכל תאונת רכב חשוב להחליף פרטים. תתחילו בתעודת הזהות, שם מלא, כתובת מגורים, תבקשו את רישיון הרכב וצלמו את מספר הרכב, סוג הרכב ואם מדובר ברכב חברה או פרטי. תוסיפו לבקשה תעודת ביטוח ותצלמו את שם חברת הביטוח, מספר הפוליסה ושמו של המבוטח. רצוי גם לצלם את הנזק של הרכבים ואפילו להוסיף סרטון. מספרי טלפון תחליפו בינכם למקרה שתצטרכו להשלים פרטים.

עד כאן הכל ברור, אבל בשלב הבא הרבה מסתבכים והוא: שלב הערכת הנזק שאותו עדיף לעשות עם משרד עורכי דין ערן עקראווי.

 

הערכת הנזק

בחירת שמאי הכרחית על מנת שיעריך את הנזק שנגרם לרכבכם מתוך רשימה שמציעה לכם חברת הביטוח של הפוגע – השומה שלו קובעת בסופו של דבר.

במקביל, פנו גם לחברת הביטוח שלכם, דווחו על התאונה וקבלו אישור "אי הגשת תביעה". אישור זה מהווה הצהרה על כך שלא פניתם לחברת הביטוח שלכם בתביעה לקביעת תשלום בגין התאונה. לצורך כך, היעזרו בסוכן ביטוח או תתנהלו מול חברת הביטוח.

לאחר כל השלמת שלבים אלו תפנו לחברת הביטוח של הפוגע, כדי להגיש תביעה ובהגשת התביעה תכללו את הפרטים הבאים:

  • תצלום נזק הרכב
  • דו"ח שמאי
  • חשבונית תיקון הנזק
  • אישור "אי הגשת תביעה"
  • העתק טופס העברת הודעה לחברת הביטוח של בעל הרכב שנפגע.
  • תדפיס תביעות קודמות
  • פרטי הפוגע: רישיון, ת"ז, ביטוח וכו'.
  • אישור משטרה אם נכחה באירוע.

 

ומתי רואים את הכסף?

הפעלת הביטוח דורשת סבלנות. לחברת הביטוח יש 30 ימי עסקים כדי להחליט אם לשלם את התביעה או לו, ולבחון אם הגשתם את כל המסמכים הנדרשים בזמן. לכן חשוב להיעזר בסוכני ביטוח כדי שיקלו עליכם את ההתעסקות.

 

רכב מבוטח

אולי תאהבו גם את

זכוכית מגדלת על מסמך
איתור ביטוח רכב וצד ג'

במהלך חיינו, בסיטואציות שונות, עשינו ביטוחים כאלה ואחרים שנועדו למטרות שונות. זאת אומרת שייתכן מאוד שעד היום אתם משלמים על ביטוחים שעשיתם בעבר וכבר אין

קראו עוד »