חיפוש

מהן תוכניות הלימוד הכי טובות לנשים חרדיות?

אם את מתלבטת לגבי המקצוע אותו תלמדי, ותוהה איך תחום הלימוד שבחרת ישתלב עם אורח החיים שלך, חשוב שתדעי שבמגוון תחומים תוכלי למצוא מסלולי לימוד ותוכניות לימוד שהותאמו במיוחד לנשים כמוך, שרוצות הכל – גם לימודים איכותיים וגם שמירה על אורח החיים החרדי. איזה תוכניות לימוד מעולות מוצעות לנשים חרדיות?

מה הופך תוכנית לימודים לטובה עבור נשים חרדיות? ישנם מספר פרמטרים שחשוב לבחון בעת שקילת מסלול לימודים ובדיקה האם הוא מתאים לנו, והדבר נעשה עוד יותר מורכב כאשר מדובר באישה חרדית צעירה, שצריכה לשלב את הלימודים עם עבודה ומשפחה ולכן חייבת מסלול מותאם לאורח חייה. מסלולים כאלה ניתן למצוא דרך https://e-academic.co.il. מה מאפיין את המסלולים האלה?

 

פרקטי, פרקטי, פרקטי

אחד הדברים החשובים שמגדירים תוכנית לימודים כטובה לנשים חרדיות הוא היותה פרקטית. לעומת צעירות במגזר הכללי שיכולות להרשות לעצמן ללמוד גם כדי ליהנות ולהרחיב את השכלתן, אצל האישה החרדית הלימודים הם מקפצה בדרך לפרנסה שעל פי רוב תיפול על כתפיה.

לכן תוכניות לימוד טובות לנשים חרדיות יהיו כאלה שיבזבזו מינימום זמן ויספקו מקסימום הכשרה פרקטית. במילים אחרות – לימודי תואר שהוא מקצוע, כזה שיפתח עבורן דלתות בשוק העבודה.

 

תנאי לימוד מותאמים

תוכנית לימודים המותאמת עבור האישה החרדית צריכה להלום את צרכיה כאישה עובדת ואם, וכמובן את אורח חייה שבמסגרתו היא תתקשה ללמוד בסביבה מעורבת ואף תימנע מכך לחלוטין. לכן כאשר נשים חרדיות מחפשות מסלולי לימוד, קיימת העדפה ברורה מבחינתן ללמידה בסביבה נשית, בה הן מורגלות ללמוד מימי בית הספר.

 

הבנה של התכנים המתאימים לנשים חרדיות

לאישה חרדית יהיה קל יותר ללמוד מקצוע שחברות, אחיות גדולות או אחרות מהקהילה שלה כבר למדו והשתלבו בו בהצלחה לפניה. לכן פעמים רבות נראה העדפה למקצועות שכבר יש בהן "מאסה קריטית" של נשים חרדיות, כמו עולמות החינוך, הטיפול ולהבדיל – ההייטק. במקצועות אלה הן גם יכולות למצוא לעצמן מקום עבודה שיהלום את אורחות חייהן. כמה מקצועות לדוגמא:

 

לקויות למידה

לימודי לקויות למידה מאפשרים לנשות חינוך מהמגזר החרדי להעמיק את ידיעותיהן בתחום ולקבל הכשרה למקצוע מבוקש, שיאפשר להן להתפתח גם בתוך מערכת החינוך הפורמלית וגם מחוץ לה, כמטפלות עצמאיות.

 

ייעוץ חינוכי

גם התחום של הייעוץ החינוכי מאפשר התפתחות בתוך מערכת החינוך, ורכישת מקצוע מעניין ושימושי. כמו תחומים חינוכיים אחרים, הוא מקדם את הלומדת בתוך המערכת הפורמלית ומאפשר לה להתפתח מקצועית (ולהעלות את השכר) ללא צורך לצאת מהמגזר שלה, מה שמהווה עבור נשים חרדיות רבות יתרון גדול.

 

הנדסת תוכנה

לעומת שני התחומים הקודמים, בהנדסת תוכנה היתרון הגדול הוא שמקומות עבודה רבים כבר מכירים את היתרונות הגלומים בהעסקת נשים חרדיות, שאין להן זמן לבזבז בין הפרנסה והילדים, מה שמתבטא ביעילות רבה. פעמים רבות ניתן למצוא בחברות הייטק קבוצות שלמות של נשים חרדיות שעובדות יחד, מה שמקל על ההשתלבות בתחום.

מהן תוכניות הלימוד הכי טובות לנשים חרדיות?

אולי תאהבו גם את