חיפוש

מה הוא תא דלק אלומיניום?

ייצור תאי דלק מאלומיניום, פלדה ומתכת נועד על מנת לאחסן דלק או סולר בכלי התחבורה.

המאמר יעסוק בתא דלק אלומיניום כחלק ממערכת ההזרקה וכיצד מנקים אותו.

 

מהו תא דלק?

תא דלק הוא חלק בלתי נפרד ממערכת הזרקת הדלק. הגודל שלו משתנה ממכונית למכונית והוא מיוצר מחומרים שונים.

הנפוצים ביותר עשויים אלומיניום ופלדה, אך מייצרים תאי דלק גם מפלסטיק דחוס ומתכת. ישנם תאי דלק ניידים ואטומים המשמשים לאחסון דלק לשעת חירום. מייצרים אותם מאלומיניום, מתכת ופלסטיק והם מגיעים בגדלים ובנפחים שונים. ניתן לחבר אותם ישירות למשאבת דלק ידנית המצויה בתחנות הדלק.

הם נוחים, קלים, בטיחותיים ועמידים. השימוש בהם מצוין לטיול בשטח, לסירות, גנרטורים ולחקלאים. במידה ותא הדלק במכונית מתרוקן ואין תחנת דלק קרובה, ניתן למלא אותו באמצעות תא הדלק הנייד ע"י משפך ללא דאגות.

 

ניקוי תא דלק

תאי דלק מכל סוג עלולים לצבור שכבה מינרלית עם השנים, אשר גדלה וחוסמת את מעבר הדלק, ולמעשה מקטינה את הנפח שלו. תופעה זו יכולה לפגום באיכות הדלק ולפיכך יש לנקות את התא באופן שוטף.

ניתן לנקות את התא מדי פעם באופן ידני, אך צריך לנקותו גם בצורה מכנית ויסודית. ישנן חברות שעושות זאת בתשלום מזערי. הן מגרדות ושוטפות את השכבה המיותרת שלא ניתנת לניקוי בדרך אחרת.

החיסרון הוא שמשתחררים חומרים רעילים ומסרטנים בפעולת הניקוי ויש להתמגן היטב. בנוסף, שיטה זו מסוכנת במידה והאדם המנקה באופן מכני לא הוכשר לכך. שיטה נוספת לניקוי תא הדלק היא באמצעות שאיבה וסינון החומרים המזהמים במערכת סגורה.

אין צורך לפתוח את תא הדלק והעובדים לא נחשפים לנזק בריאותי. התהליך נעשה ע"י הכנסה של גז ונוזל כשהתא סגור, והם מנטרלים את השכבה המזהמת. השכבה הופכת לנוזל ונשאבת החוצה. יש לציין ששיטה זו לא מיושמת בארץ בשל מחירה הגבוה.

 

תא דלק כחלק ממערכת הזרקת דלק

מכוניות מקבלות דלק מתא הדלק באמצעות מערכת חשמלית הנקראת מערכת הזרקת דלק. זוהי מערכת אלקטרונית, אשר בזכותה למנוע יש הספק גדול יותר.

בנוסף, היא חסכונית ופחות מזהמת מהמערכת שהייתה קיימת בעבר, ואף ניתן לאתר בה תקלות באופן ממוחשב. למערכת זו מספר סוגים: הראשונה, מערכת חד נקודתית עם מזרק אחד אשר יודעת לחשב את כמות הדלק הדרושה בהזרקה. השנייה, מערכת רב נקודתית בה לכל צילינדר מזרק נפרד. זוהי מערכת חסכונית, יעילה ומדויקת. והאחרונה, מערכת דלק ישירה שגם בה כל מזרק בנפרד. הדלק עובר לצילינדר באופן ישיר.

היתרון הגדול במערכת כזו היא שצריכת הדלק קטנה לעומת המערכות האחרות. במערכות הללו ישנם מרכיבים נוספים מעבר לתא דלק והם: משאבה, מסנן, מזרק, וסת לחץ, צינור חלוקת דלק ועוד. הן מנהלות את המנוע באמצעות מחשב והופכות את הדלק לאנרגיה המניעה את המכוניות.

 

תחנת דלק לבנה

אולי תאהבו גם את