חיפוש

איך להבטיח שימוש ארוך טווח בשטיח?

שטיחים הפכו לסמל סטטוס של ממש בשנים האחרונות. שטיחי קיר, שטיחים פרסיים וכמובן – השטיח האדום המפורסם, שמקורו בעת העתיקה והתפרסם בעקבות טקס האוסקר. למרות שהשטיחים הפכו לצעקה האחרונה, זהו עסק שמתברר כלא פשוט בכלל.

לקוחות שאינם מודעים לתחזוקה השוטפת של השטיח שאותו רכשו, יכולים למצוא את השטיח שלהם נהרס ומאבד מאיכותו במהרה. אז מהן השיטות לשמר את השטיח שרכשנו באיכות שאותו רכשנו? על שאלה זו ועוד – במאמר הבא.

 

איך בוחרים שטיח לבית?

כאשר מדברים על שטיח לבית, קצרה היריעה מלפרט על מגוון הסוגים והדגמים הניתנים לבחירה. שטיחים לסלון ולמטבח, שטיחי פרימיום או זולים יותר – ועשרות צבעים מסוגננים שילכדו את עיני כל אורח שמגיע לביתכם. כשניגשים לרכישת השטיח, חשוב לדעת מה הייעוד שלו (שטיחים לקיר לאו דווקא מתאימים לרצפה), מהו טווח המחירים שאתם מוכנים לשלם (מאות שקלים או אלפי שקלים) וכמובן צבע וסגנון. אם תדעו מראש מהו כיוון החשיבה – התהליך יהיה יעיל ומהיר יותר משמעותית.

 

מהו טווח המחירים של שטיחים?

אמנם ישנם משתנים רבים ביחס לגודל, סוג וסגנון – אך מחירי רוב השטיחים נעים בטווחי המחירים של 150-300 ש"ח. מחירים נוחים לכל כיס, שיתנו את השדרוג הרצוי בכל חלל אפשרי – בין אם בחדר השינה, סלון או במשרד בעבודה. לקראת הרכישה, מומלץ להסתכל באתרים שיתנו לכם מחירים דומים. קרפטים שטיחים ישמחו להעניק לכם את כל המידע הרצוי עבורכם.

 

איך לשמור על איכות השטיח?

לצד המחירים הנוחים של השטיחים עצמם, מגיעה מטלה שלעיתים נשכחת מהקונים – תחזוק שוטף של השטיח. על השטיחים מצטבר אבק רב ושאר לכלוכים שגם הזמן גורמים לבלאי של השטיח. הנה חמישה טיפים מנצחים לטיפוח השטיח החדש שלכם:

 

שאיבת השטיח

שואב אבק פשוט יעשה את העבודה, ויש לעבור על כל חלקיו של השטיח ביסודיות – אך לא באגרסיביות, שכן שאיבה גסה יכולה לפגוע באיכות השטיח.

 

השתמשו בחומרי ניקוי

הדבר המתבקש הוא כמובן ניקיון השטיח. אך שימו לב, אין להשתמש בכל חומר ניקוי שנמצא בבית ממילא. השתדלו להתייעץ עם איש מקצוע טרם השימוש בחומר הניקיון, או לשאול לפני הרכישה מהו חומר הניקיון המתאים לשטיח שזה עתה רכשתם.

 

הכירו את הסודה לשתייה

רבות הן השמועות על יתרונותיה של הסודה לשתייה נגד כתמים – ואנחנו כאן בשביל לאשש את השמועות. פיזור סודה לשתייה בכמות קטנה על כתמים במשך 10-15 דקות, ולאחר מכן שטיפה עם מים – תוכל לעשות פלאים להסרת כתמים.

 

לסיכום

כאשר רכשתם שטיח, אתם יודעים כבר שאתם לקראת שינוי בבית. כל אחד שיחלוף על פניו לא יוכל להתעלם מהעיצוב הייחודי שבחרתם, ההתאמה לחלל והשמירה המוקפדת על איכותו. וגם בחלוף שנים, כשישאלו איך זה שהשטיח נראה כאילו הוא נקנה אתמול – תספרו להם על כל הסודות והטיפים שקראתם כאן.

קרפטים שטיחים

אולי תאהבו גם את