חיפוש

קנס על נהיגת קורקינט ללא קסדה

קנס על נהיגת קורקינט ללא קסדה עומד על 250 ₪, הקנס לצד הסכנה שבנהיגה על קורקינט ללא קסדה, מעודדת את רוב הנוהגים על הקורקינטים החשמליים לרכוב עם קסדה, נהיגה עם קסדה מונעת נזק מוחי משמעותי במקרה של תאונה.

 

נהיגה ללא קסדה

אשתקד נרשמה עלייה משמעותית ברמת הפיקוח והאכיפה של הנהיגה על הכלים החשמליים, כמות הפקחים והשוטרים שמונו כדי לפקח על התחום עלתה בצורה דרסטית, את הגברת האכיפה ליווה שינוי משמעותי לחוק אשר קבע מספר גדול של איסורים והגבלות על רוכבי האופניים.

לאחר השינוי הדרסטי בחוקי הרכיבה החלו העיריות שסבלו מההפקרה ששרתה בשנים האחרונות בתחום לפרוש פקחים שיאכפו את החוקים החדשים, עיריית תל אביב למשל חילקה עשרות אלפי קנסות בשנת 2018 שיצרו רווח בגובה 3.5 מיליון שקל.

כמות התאונות הקשות שחוו רוכבי האופניים החשמליים גדלה במיוחד בשנת 2018 ורק הגבירה את המודעות לחשיבות האכיפה בתחום כך שאנו צפויים לראות עלייה באכיפה ואף ניסוח של חוקים מגבילים חדשים.

כיום החוק אוסר על נסיעה בכל מקום שאיננו כביש או נתיב אופניים מוסדר, כמו אסור לנהוג בשימוש או תוך כדי שימוש בטלפון הסלולארי, בנוסף המחוקק קבע כי אין להרכיב אדם אחר בזמן הנהיגה או לנסוע עם אוזניות שמע.

 

מה ההבדל בין הקסדות של הקורקינטים לבין קסדות האופניים

ישנו הבדל משמעותי בין הקסדות שבהן משתמשים רוכבי האופניים לבין הקסדות שבהן רוכבי הקורקינטים עושים שימוש, הקסדות האלה הרבה יותר כבדות ועמידות, בניגוד לקסדות האופניים שהן לרוב חד פעמיות הקסדות של הקורקינטים ממשיכות לתפקד גם לאחר פגיעה שאינה קשה במיוחד.

הסיבה להבדל בין הקסדות של הרוכבים באופניים לבין הקסדות של הרוכבים בקורקינט נובע בעיקרו מכך שהרוכב בקורקינט לא משקיע מאמץ כלל, כך הוא יכול לחבוש קסדה אטומה, מסיבית וכזאת שאינה אווירודינמית, לעומתם הרוכבים על האופניים משקיעים מאמץ רב בזמן הנהיגה ולעיתים קרובות מזיעים במהלכה, לכן חשובה להם קסדה אוורירית ואווירודינמית.

לכן, קסדות האופניים קלות יותר וחד פעמיות, כיוון שחומר ההגנה שלהן נשבר, הדרישות העודפות של רוכבי האופניים גם משפיעים בצורה משמעותית על המחיר של הקסדות, כאשר קסדות הקורקינטים זולות ביחס לקסדות של רוכבי האופניים.

 

נסיעה על אופניים

 

 

מה לעשות אם נתפסתם?

רוב האנשים שנתפסים עם ללא קסדה צריכים לשלם קנס בגובה 250 ₪, כאשר רובם בוחרים לשלם אותו ולא להיכנס להליכים משפטיים לאור העובדה שהקנס נמוך יחסית ושהוא לא טומן בחובו רישום נקודות.

אולם אם אתם מרגישים מקופחים תמיד תוכלו לפנות ולהתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי שיבחן את המקרה שלכם, במקרה כזה כדאי לבחור בעורך דין שמבין בתחום ובאחד שיוכל לזהות פגמים בהליך האכיפה.

נראה שהקורקינטים החשמליים לא הולכים להעלם מהעולם, להפך נראה שבשנים הקרובות הם רק יתפסו תאוצה גדולה יותר כאשר בחודש האחרון גם ירושלים הצטרפה לרשימת הערים שמציעות קורקינטים להשכרה.

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »