חיפוש

מס ירושה אמריקאי – 5 הדברים החשובים שיש להכיר

משקיעים רבים לא יודעים שסכום השקעה של יותר מ-60 אלף דולק במניות של חברה אמריקאית או בנדל״ן בארה״ב, תהיה חשופה למס עיזבון. מס העיזבון יכול להגיע אפילו ל-40%. זאת בשונה מארץ ישראל, אך מעניקה פטור מס שמתעדכן כל שנה. אלה הדברים החשובים שכדאי להכיר על מס ירושה או עיזבון בארה״ב.

 

החזקה של נכסים הנמצאים בארה״ב באמצעות חברה זרה

מניות של חברה זר נחשבות לצורך מס ירושה אמריקאי, גם שהנכס נמצא מחוץ לארה״ב, וגם אפילו במקרים שכל הכנסים של החברה הזרה נמצאים בארה״ב. החזקה של הנכסים הנמצאים בארה״ב באמצעות חברה שהיא זרה, זאת הדרך הטובה ביותר עבור משקיע שרוצה להימנע ממס ירושה אמריקאי.

 

בקשר בין מס מתנה למס ירושה

בהתאם לחוקי מס בארה״ב, סכום מתנה שחורג מ-14,000 $ הוא יקוזז מסכום כולל. את הסכום הזה ניתן להעביר ללא חובה מס במשך חייו של המוריס. זאת אומרת שהעברת מתנה טרם פטירתו של אותו אדם, לא תסייע לכם במקרה ואתם רוצים להתחמק ממס ירושה או מס מתנה. דוח העיזבון יהיה חייב להיות מוגש עד 9 חודשים מיום פטירתו של המוריש.

 

מדרגות המס ירושה

מה הירושה מדורג בצורה פרוגרסיבית, החל מ18% עד ל40%. הוא חל רק כל ירושה שסכומה סך הכל הוא 11,200,000 $ עבור אזרחים שהם אמריקאים. עבור אזרחים למשל, שאין בידם אזרחית אמריקאית, מס העיזבון יכול רק על חלק מהירושה שעולה על 60.000 $ בלבד.

 

מי חייב בתשלום על מס ירושה

לפי חוקי המס שבארה״ב יכול מס ירושה או עיזבון על חלק של הירושה העולה על הסכום הפטור ממס המוגדר בחוק. חובת התשלום תחול על המוריש, ולא על מקבלי הירושה. תשלום המס יחול לפני חלוקה בפועל של הנכסים או הרכוש, היא בדרך כלל תעשה על ידי נאמן העיזבון. לפי זה נוכל להבין שקבלת ירושה אינה מחויבת במס, אך כן מחויב בחובת דיווח. כל אזרח אמריקאי רשאי להוריש עד 11,200,000 $ ללא חובת מס ירושה.

 

אזרחות אמריקאית

מס ירושה למשל לא יחול כאשר העיזבון יהיה מועבר לבן או בת הזוג שהם אזרחים אמריקאים. עבור סוג נשוי בעל אזרחות אמריקאי גובה החרגה יהיה כפול. גם ניתן להכיר בהוצאות מסוימות לצורך של הפחתת הערך של העיזבון לצורכי מס. בכל נושא כזה או אחר, אנחנו במסאמריקה נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה ובעיה.

 

לסיכום

חובת תשלום של המס תחול על המוריש, ולא תחול על היורש. קבלה של ירושה בארה״ב אינה חייבת במס השנתי, אך כן תהיה מחויבת בדיווח. חשוב לדעת שדוח העיזבון יהיה חייב להיות מוגש תוך 9 חודשים מיום פטירותיו של המוריש. לשאלות נוספות נשמח לענות לכם ולהדריך אתכם בנושא מס עיזבון ומס ירושה.

שטרות כסף, מחשבון ומטבעות על גבי שולחן
שטרות כסף, מחשבון ומטבעות על גבי שולחן

אולי תאהבו גם את

מיסוי אמריקאי עם America Tax
מי חייב להגיש דוח FBAR?

כחלק מהחיים שלנו אנחנו נאלצים למלא טפסים ולהגיש דוחות שונים. חלק ניכר מהטפסים והדוחות הללו קשורים לרשויות שונות במדינה. כשאנחנו רוצים לבצע פעולות מסוימות, לפעמים

קראו עוד »