חיפוש

מה זה נקודות זכות וכיצד זה שווה לי כסף?

שיטת הניקוד נהוגה מזה מאות בשנים אם לא יותר מכך, אתם מקבלים נקודות במבחנים, על עבירות תנועה ומשתמשים בהן במגוון רחב של טבלאות ספורט ומשחקים. מסתבר, שגם במס הכנסה אתם צוברים נקודות ונקודות אלה עשויות להיות שוות לכם כסף. מה זה נקודות זכות וכיצד זה שווה לכם כסף?

 

נקודות זכות במס הכנסה

מס הכנסה צובר עבורכם נקודות זכות המקנות לכם הטבות או הנחות במס הכנסה ובמוסדות ממשלתיים נוספים. עצם העובדה שנולדתם במדינת ישראל כבר מקנה לכם נקודת זכות והעובדה שאתם עובדים במדינה מקנה לכם נקודות זכות נוספות. כל נקודת זכות במס הכנסה שווה לכם 216 שקלים ובחישוב שנתי 2592 שקלים. 

 

משמעות נקודות הזיכוי

נקודות הזיכוי שלכם במס הכנסה שוות כסף, כפי שציינתי כל נקודה שווה 216 שקלים לחודש ו- 2592 שקלים בשנה. מס הכנסה מבצע את חישובי המס תמיד על בסיס שנתי ולא חודשי. אלמנטים שמזכים אתכם בנקודות זכות במס הכנסה הם לדוגמה – ילד שנולד, לימודים אקדמיים, ילד שלומד במוסד חינוכי מיוחד, אב או אם חד הוריים וכן הלאה. שימו לב ש- 3 נקודות זכות שלא מעט אנשים מחזיקים בהן שוות הנחת מס בגובה של 7776 שקלים בשנה וזה לא מעט כסף. 

 

כיצד תדעו כמה נקודות זכות מגיעות לכם?

ניתן לבצע בדיקת זכאויות בכל שלב אל מול פקיד השומה במס הכנסה בעיר מגוריכם. מדובר כמובן במילוי טפסים במס הכנסה והבדיקה תתבצע. חשוב לשים לב כיצד אתם רשומים במס הכנסה כדי לראות באם הרישום תקין ולא חסר בו שום דבר שאולי מזכה אתכם בנקודות נוספות. במידה וקיימת טעות ברישום חשוב שתדעו שתוכלו לתבוע ממס הכנסה את המגיע לכם בדיעבד עד 6 שנים אחורה. תמיד אפשר ואולי אף רצוי לבצע את הבדיקה בצורה מקצועית באמצעות חברות פרטיות העוסקות בהחזרי מס. חברה כזאת תדאג להשיג עבורכם את כל מה שמגיע לכם ובזמן המהיר ביותר עד שהכסף יהיה בחשבונכם. 

 

נקודות זכות לעובדים שכירים – שימו לב

מכיוון שעובדים שכירים רבים חותמים עם המעסיק שלהם על הסכם שכר אישי שבו מצוין גובה שכרם, זאת ללא קשר להחזרים נלווים המחושבים בדרך כלל לפי סכום שכר הברוטו, הם מפספסים את ההחזרים שמגיעים להם ממס הכנסה. הסיבה היא שהם אינם מגיעים למדרגת המס הדרושה להם כדי ליהנות מההחזר. מי שנהנה מהמצב הוא המעסיק שאינו חייב להעלות שכר. אולם, במצב שבו יעלה המס יספוג זאת המעסיק באופן מלא. לכן, לפני שאתם מבצעים בדיקת זכאותכם, בדקו את הסטטוס שלכם מול המעסיק. 

 

מהם המרכיבים השונים שמזכים בנקודות זכות במס הכנסה

טאקסז הוא עולם שלם שיש להכיר לפחות בחלקו כדי לדעת מה מגיע לכם.

  • האם אתם גבר או אישה, אימהות מקבלות נקודת זכות נוספת. 
  • נוער עובד מקבל נקודות זכות. 
  • תושב ישראל מקבל נקודת זכות.
  • בן זוג שאינו עובד מזכה בנקודות זכות.
  • כל ילד מזכה בנקודות זכות.
  • לימודים אקדמיים על פי תארים מזכים בנקודות זכות.
  • שירות בצבא מזכה בנקודות זכות.
  • גירושין מזכים בנקודות זכות. 
  • אדם עם מוגבלויות מקבל נקודות זכות.
  • עולה חדש מקבל מידית נקודות זכות.

חשוב מאוד לדעת את כל אלה בהגיעכם לבצע בדיקת זכאות באופן עצמאי.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את

עורך דין
ערעור על דו"ח משטרתי

ערעור על דו"ח משטרתי הוא הליך בירוקרטי לא פשוט ולא קל. רובנו לא יודעים כיצד מבצעים את הערעור, באיזה מסגרת זמן והאם עלינו להתייעץ עם

קראו עוד »