חיפוש

מה זה מחזור משכנתא ומי צריך את זה?

החיים מביאים איתם שינויים רבים, ילדים גדלים, קריירות מתפתחות, צרכי בני הבית משתנים ועוד שינויים אחרים מגיעים בטבעיות עם הזמן – אז למה שהמשכנתא שלקחתם לפני עשור תישאר אותו דבר? מחזור משכנתא מזמן הזדמנות לשיפור תנאי ההחזר, הפחתת עלויות הריבית, ושינוי מהותי בכמות הכסף הזמין בכל חודש.   

 

אז מה זה בעצם מחזור משכנתא?

לעיתים מסוימות, לאורך החיים צריך לעצור רגע ולחשוב: האם ההחלטות שלקחתם בעבר עדיין עובדות לכם? במקרה של משכנתא שלקחתם זה חשוב שבעתיים. לפעמים ההחלטות הכלכליות שלקחתם לפני שנים פשוט לא מדויקות עבור המצב הנוכחי, לטובה או לרעה. כשאתם בוחרים למחזר משכנתא, אתם בעצם סוגרים את המשכנתא הקודמת, ופותחים אחת חדשה בתנאים מיטביים יותר.

 

להילחם באינפלציה – מתי לא להיצמד למדד?

לפעמים מצבנו הכלכלי האישי משתנה, אבל לפעמים דווקא גורמים חיצוניים הם סיבה טובה לפתוח את תנאי המשכנתא. למשל, במקרים של התייקרות מחירים והיחלשות כוח הקנייה בשוק (כמו במצב של אינפלציה) שווה לבדוק אם מחזור משכנתא יכול להיות מהלך חכם. אם מדד המחירים השתנה עקב אינפלציה – מסלולי ״צמוד מדד״ יהיו הרבה פחות משתלמים ממה שהם היו בעבר.

 

מה זה פירעון חלקי ואיך תנצלו אותו לטובתכם?

אם קרה ופרעתם את המשכנתא באופן חלקי, יהיה לכם גם שינוי בהרכב המשכנתא, וההחזר הקודם ישתנה לתנאים חדשים. התנאים החדשים יכולים להיות לטובתכם או לא, אז במצב של פירעון חלקי, שווה לבדוק האם מחזור משכנתא לסט מסלולים חדש, נכון יותר עבורכם.

 

תנו לשינויי רגולציה לעבוד לטובתכם

״הדבר היחיד שקבוע בחיים הוא שינוי״ – זו לא רק אימרה ידועה, זאת האמת גם בחוקי משכנתאות ורגולציות על תנאי הלוואות בבנקים. חוקים משתנים, ולעיתים מבלי שידעתם, עברו תקנות או חוקים חדשים בשוק ההלוואות שיכולים להיטיב עימכם. כדי ליהנות משינויים אלו עליכם לאפס את המשכנתא שלכם ולהתחילה מחדש בתהליך של מחזור משכנתא, שיכניס לתוקף את שינויי הרגולציה החדשים.

 

מחזור משכנתא כהסדרת חוב

במקרה המצער של היקלעות למצב כלכלי לא טוב, מחזור משכנתא יכול להתבצע כחלק מהסדר חוב כללי. במקרים כאלו אולי דווקא תבחרו להקטין את ההחזר החודשי ולהאריך את פרק ההלוואה כדי להקל על המצב הכלכלי, או לאחד מספר הלוואות יחד. כמובן שבכל מקרה כזה, חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות מוסמך שיכול לעזור לכם להתאים את ההלוואה לצרכיכם בצורה מיטבית.

 

אל תתנו למצב הקיים להיות המצב היחיד

החיים דינמיים ומשתנים תמידית, והחלטות העבר צריכות להתאים את עצמן להווה. בעזרתם של יועצי משכנתאות מוסמכים, והמידע במאמר זה, תוכלו גם אתם למצוא את הנקודה האופטימלית עבורכם בהחזר המשכנתא. מחזור משכנתא לא צריך להיות דבר גדול או מסובך, אלא הזדמנות לשינוי חיובי במצבכם הכלכלי והתאמה של תנאי ההלוואה שלקחתם בעבר למצבכם החדש.

מחזור משכנתא

אולי תאהבו גם את