חיפוש

מה ההבדל בין בנזין לסולר, והאם ניתן לספק אותו לכל מקום בארץ?

בנזין וסולר הם שני דלקים נפוצים המניעים כלי רכב ומכונות שונות ברחבי העולם וגם במדינת ישראל, ולמרות שהם משרתים את אותה מטרה, ישנם הבדלים ברורים בין שני הדלקים, וישנם סוגי רכבים המתאימים לכל אחד מהם.

שירותי סולר מתפרסים החל מתחנות דלק ועד משלוחים, וחשוב להכיר את האפשרויות הזמינות עבורנו במדינת ישראל. מה ההבדל בין בנזין לסולר, והאם ניתן לספק אותו לכל מקום בארץ? כל המידע במאמר הבא!

 

בנזין מול סולר: הרכב ומאפיינים

עוד לפני שנדון בנושא אספקת סולר במדינת ישראל, חשוב להבין את ההבדלים העיקריים בין שני סוגי הדלקים.

הרכב כימי וחומרי גלם: בנזין הוא דלק המופק בעיקר מנפט גולמי, ומורכב ממולקולות פחמימנים בעלות נקודת רתיחה נמוכה יותר. לעומתו, סולר מופק גם כן מנפט גולמי אך בעל צפיפות גבוהה יותר ומכיל שרשראות פחמן ארוכות יותר.

בעירה: בנזין מתלקח בטמפרטורות נמוכות יותר, מה שהופך אותו למתאים למנועי הצתה. מנועים אלה משתמשים בתגובת הצתה כדי להבעיר את תערובת הדלק והאוויר. סולר לעומת זאת, דורש יחסי דחיסה גבוהים יותר כדי לייצר את החום הדרוש להצתה עצמית, ולכן הוא מתאים למנועי דיזל שעובדים מעט אחרת.

יעילות אנרגטית: סולר מכיל יותר אנרגיה ליחידת נפח בהשוואה לבנזין בשל צפיפות האנרגיה הגבוהה שלו. כתוצאה מכך מנועי דיזל בדרך כלל חסכוניים יותר בדלק, ומספקים קילומטראז' גדול יותר לליטר.

פליטות: מנועי בנזין מייצרים רמות גבוהות יותר של פחמן חד חמצני בהשוואה למנועי דיזל, ולעומתם מנועי דיזל נוטים לפלוט יותר תחמוצות חנקן (NOx) . גם מנועי בנזין וגם מנועי דיזל התפתחו משמעותית בשנים האחרונות, במטרה להפחית את הפליטות ולעמוד בתקנות סביבתיות מחמירות יותר.

בנזין מול דיזל
אספקת סולר בישראל

משלוחי סולר: בישראל אספקת הסולר איתנה וזמינה כדי לענות על הדרישות של תעשיות ומגזרים שונים, ובאמצעות עבודה מול ספקי סולר מקצועיים ניתן לקבל שירות כמעט בכל ימות השבוע מסביב לשעון.
סולר הוא דלק נפוץ בעיקר עבור כלי רכב מסחריים, ציוד בנייה, מכונות חקלאיות ומחוללי כוח גיבוי, ומתוך ההבנה שתעשיות רבות תלויות בו – ניתן לקבל משלוחים מהירים ובתנאים נוחים במיוחד.

תחנות דלק: למדינה יש תשתית מבוססת של תחנות דלק המציעות סולר לצד בנזין. תחנות דלק אלו ממוקמות באופן אסטרטגי ברחבי הארץ, מה שמאפשר לעסקים ולפרטיים גישה לסולר לצרכיהם האישיים והתעשייתיים.

פיקוח מדיני: אספקת הסולר בישראל מוסדרת להבטחת איכות ובטיחות תוך בדיקות שוטפות ועמידה בתקני איכות הסביבה. ככלל, הזמינות והנגישות של סולר בישראל תומכות בתפקוד חלק של תעשיות שונות ותורמות לצמיחתה הכלכלית של המדינה.

באמצעות מגוון של אפשרויות אספקת סולר, גם במדינת ישראל ניתן ליהנות מהדלק החסכוני הזה במגוון דרכים, ובאפשרותכם לבחור את הדרך המתאימה ביותר עבורכם בשגרת החיים והתעשייה השוטפת שלכם.

בנזין ודיזל

אולי תאהבו גם את