חיפוש

מה ההבדל בין אוכל לכלבים בוגרים לאוכל לגורי כלבים?

יש לכם תינוק קטן בבית? אחיין בן כמה שבועות? אתם ודאי יודעים שאוכל שתינוקות אוכלים שונה באופן מהותי מהאוכל שאתם המבוגרים צורכים. כמו שלא תצפו שיוגש המבורגר מושחת לתינוק צעיר, או שיוגש לכם בקבוק עם אוכל נוזלי לתינוק, כך גם אצל הכלבים. בעוד שלכלבים בוגרים יש את האוכל שלהם, לגורי כלבים יש אוכל אחר. מה ההבדל בין סוגי המזון הללו? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

מזון לכלבים

כולנו יודעים שכלבים אוכלים מזון מיוחד שנועד בשבילם. כמו שלכל יצור חי יש את המזון שמתאים לו, מבחינת הערכים התזונתיים, המרקם, הצורה, הטעם והריח, גם לכלבים יש מזון כזה, שמיוצר לרוב על ידי חברות ייעודיות. החברות הללו לוקחות בחשבון משתנים שונים ויוצרות מזון שמתאים לכלב.

אולי תופתעו לשמוע, אבל גם אצל הכלבים עצמם יש חלוקה של סוגי המזון. אם תעמדו מול מדף בחנות חיות עם מזון לכלבים, תופתעו לגלות שיש מוצרי מזון המיועדים לכלבים בוגרים, בעוד שמוצרי מזון אחרים מיועדים לגורי כלבים. אוכל לכלבים בכל טווח גילאים שונה זה מזה, כך שחשוב לבחור את האוכל שמתאים לגיל של הכלב שלכם.

 

גורים זקוקים לתנאים מסוימים

הסיבה שבגינה יש אוכל מיוחד לגורים, היא מכיוון שיש לגור מאפיינים התנהגותיים ומאפיינים מבניים ששונים מהמאפיינים שיש לכלב בוגר. אוכל לגורים מותאם באופן מוחלט למאפיינים ההתנהגותיים של הגור, הכוללים היפר אקטיביות יחסית, שגורמת לאיבוד אנרגיה גדול יותר. בנוסף, הוא נותן מענה גם למאפיינים מבניים, כמו גדילה של עצמות ושרירים כחלק מתהליך ההתפתחות של הגור.

 

במה מתאפיינים סוגי המזון?

אוכל לגורים מתאפיין בכמות גדולה מאוד של פחמימות וחלבונים. לפחמימות ולחלבונים יש תפקידים מגוונים. הם מהווים חלק עיקרי בהתפתחות של הגוף, דבר שרלוונטי לגורים שנמצאים בתהליך גדילה. בנוסף, פחמימות וחלבונים מסייעים לגורים לשמור על כמות אנרגיה מספקת בגוף.

האוכל של הכלבים הבוגרים מתאפיין בכמות גדולה יותר של ויטמינים ומינרלים. מכיוון שכלבים בוגרים אינם עוברים תהליכים של גדילה, הם לא זקוקים לכמויות גדולות של פחמימות וחלבונים, שיכולות לגרום להם דווקא להשמין. מזון עתיר בוויטמינים ומינרלים מסייע לכלבים לשמור על כמות מספקת של השניים האלו, מה שתורם לשימור מצב בריאותי תקין.

 

זיהוי האוכל המתאים

לא בטוחים מה האוכל שמתאים לכלב שלכם בחנות החיות? מכיוון שהדבר עשוי ליצור בלבול עם השלכות מצערות, חברות המזון לחיות מסמנות כבר הרבה שנים את המזון באמצעות כיתוב או תוויות שניתן למצוא על גבי אריזות המזון השונות של הכלבים.

 

סיכום

אוכל לכלבים הוא דבר חשוב מאוד, אך חשוב לא פחות הוא ההתאמה של אותו מזון אל הגיל של הכלב. אם מדובר בגור כלבים, הוא צריך לקבל מזון שיסייע לו לגדול ולהתפתח, ואם מדובר בכלב בוגר, הוא צריך מזון שיסייע לו לשמור על הבריאות שלו.

ארוחת ערב

 

אולי תאהבו גם את