חיפוש

מהי נכות ילדים וכיצד מתמודדים?

נכות בקרב ילדים הינה תופעה רפואית אשר מגבילה את הילדים ועלולה להקשות על הוריהם. מצבים כאלה הינם מצבים מורכבים להתמודדות והורים רבים עלולים למצוא עצמם מבולבלים למול המצב. על מנת להקל עליכם, ריכזנו עבורכם מספר כלים להתמודדות עם נכות ילדים.

 

מהי נכות ילדים?

נכות ילדים היא בעיה רפואית מכל סוג שהיא אשר גורמת לפגיעה במוטוריקה וביכולת ההתניידות של ילדים. מקור הנכות יכול לנבוע ממחלה, תאונה, או פציעה. כאשר מחשבים אחוזי נכות אצל ילדים, נלקחים מספר פרמטרים ונבדקות היכולות שיכו לבצע הילד. במרבית המקרים של נכות ילדים, יהיה מדובר בילד אשר לא מסוגל לבצע את כלל תפקודי היום-יום באופן תקין ובצורה עצמאית, ועל כן הילד יהיה זקוק לליווי וסיוע.

 

דעו מה הזכויות שלכם

כאמור, נכות ילדים הוא מצב המגביל את הילד ולכן יהיה לו צורך בסיוע מצד ההורים ומצב גורמים נוספים. על כן, כאשר מופיעה נכות אצל הילדים והוא מקבל  את האבחון מהרופא, הצעד הראשון והחשוב הוא לדעת מה מגיע לכם. הזכויות שלכם ושלו יסייעו לכם בהתמודדות ויתנו לכם את הכלים המתאימים. למידע נוסף על הזכויות המגיעות לכם ניתן לברר באתר – https://pitzuim.co.il.

 

היעזרו באנשי מקצוע ובקשו עצות

התמודדות עם ילד בעל נכות היא קשה ותצטרכו כמה שיותר עזרה. מעבר לזכויות שלכם ולמה שמגיע לכם, כדאי להיעזר באנשי מקצוע שיכווינו אתכם. היעזרו ברופאים מומחים, אחים ואחיות, עובדות סוציאליות ופסיכולוגים, וכל אדם בעל הבנה בתחום הנכות של הילד שלכם ויודע לתת לכם כלים להתמודדות.

 

מכשור רפואי יכול להקל על חייכם ועל הילד שלכם

ההתקדמות הטכנולוגית והרפואה המודרנית אפשרו מגוון רחב של טכנולוגיות ואמצעים המיועדים באופן מיוחד עבור ילדים בעלי נכויות. מומלץ לבדוק אילו אמצעים קיימים ואילו פיתוחים טכנולוגיים יכולים לסייע לילד שלכם בביצוע פעולות המורכבות עבורו או כאלה שלא יכול לעשות בעצמו. ככל שיהיו לכם יותר אמצעים שיקלו גם לכם וגם לו על החיים, ההתמודדות עם הנכות תהיה קלה יותר.

 

הנגישו את הבית שלכם

ילד בעל נכות הוא ילד שצריך בית מונגש עבורו. במצב כזה, כדאי קודם כל לברר ולקבל כמה שיותר מידע על הנכות של הילד. אחרי שהבנתם את מצבו לעומק והבנתם מה הצרכים שלו ומה לא יוכל לעשות בעצמו, תוכלו להנגיש עבורו את הבית. השתדלו להפוך את הבית שלכם לכמה שיותר נוח עבור הילד, וכזה שבו הילד יוכל לבצע כמה שיותר פעולות בעצמו בהתאם למצב שלו.

 

לסיכום – כך תתמודדו עם נכות אצל ילדים

כשמדובר בנכות אצל ידים מדובר במצב מורכב בו הילד לא יכול לבצע פעולות רבות באופן עצמאי. במצב שקשה מומלץ לברר על זכויותיכם, להנגיש את הבית, וכן לבדוק אילו אמצעים, כלים, ומומחים יכולים לעזור לכם.

מוגבלות של ילד

אולי תאהבו גם את