חיפוש

כמה הדלק הוא גורם משפיע בחברות המגיעות לפשיטת רגל?

חברות מגיעות למצב של פשיטת רגל בגלל חוסר יכולת לשמור על תקציב חיובי לאורך זמן. אם ההוצאות עולות על ההכנסות, לא יעבור זמן עד שהעסק כבר לא יצליח להתמודד עם חובות לעובדים, ספקים וכן הלאה. בתוך שלל ההוצאות – גם הדלק עלול להיות גורם מכריע

פשיטת רגל היא מצב מצער שאליו עלולים להגיע גם אנשים פרטיים וגם בעלי עסקים. כמו כן, פשיטת רגל מתקיימת לעיתים אצל חברות וארגונים. בכל אחד מהמקרים האלה, פשיטת רגל היא תוצאה של התנהלות כלכלית לא נכונה. עם הזמן, ההתנהלות הכלכלית גורמת להצטברות של חובות – עד למצב שבו כבר אי אפשר לכסות אותן.

 

מה החובות השכיחים אצל פושטי רגל?

גם אנשים פרטיים וגם בעלי עסקים או חברות עלולים להתמודד עם סוגים שונים של חובות בגלל פשיטת רגל. החובות השכיחים אצל פושטי רגל הם למשל לספקים, עובדים, נותני שירותים וכן הלאה. בנוסף, צריך להבא בחשבון הוצאות קטנות שמצטברות מדי שנה להוצאות גדולות וכך למעשה מטות את הכף מבחינת התקציב.

 

איך הוצאה קטנה כמו דלק גורמת לפשיטת רגל אצל חברה?

דלק למשל עלול להיות גורם שמשפיע על חברות שמגיעות לפשיטת רגל. בעוד אצל אנשים פרטיים לא מדובר על הוצאה משמעותית, יש חברות וארגונים שבהם ההוצאה הופכת להיות דרמטית. עם הזמן, חברות עלולות להגיע למצב שבו הן נוטלות חובות כדי לממן את ההוצאות השוטפות של העובדים.

במידה והעובדים למשל מקבלים רכב חברה והוצאות דלק, יש לחשב את זה בתקציב החודשי והשנתי. אם החישוב לא נעשה בצורה מדויקת או אם ההתנהלות הכלכלית אינה מאוזנת, התוצאה עלולה להיות הצטברות של חובות ופשיטת רגל כללית. במובן הזה, דלק הוא דוגמא מעולה להוצאה שנחשבת קטנה – אך עלולה להיות גבוהה ומסוכנת.

 

החשיבות של מידע והתייעצות עם עורך דין

איסוף מידע ממקורות אמינים כגון זה https://www.yml-law.co.il/ למשל יכול לסייע להתמודד עם מצב קיים של פשיטת רגל. מטרת העל היא לערב עורך דין כמה שיותר מוקדם, על מנת לרכז את השאלות תחת קורת גג אחת.

ברמה הפרקטית, מעורבות של עורך דין היא דרך מעולה לפתור סוגיות משפטיות ולקבל את כל ההגנות הרלוונטיות לחברות וארגונים על פי החוק בישראל.

 

לא מחכים עד שהמצב הכלכלי יחמיר

המסקנה המתבקשת היא שאין סיבה לחכות עד שהמצב הכלכלי של חברות, עסקים ואנשים פרטיים ימשיך להחמיר. קודם כל, צריך לעקוב אחר ההוצאות ביחס להכנסות ולשמור על איזון ועל תזרים חיובי.

שנית, יש לערב עורך דין לפני שמתחילים בהליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל. בצורה הזו, חברות יכולות להגן על עצמן או לכל הפחות להתחיל את התהליך של פשיטת רגל באופן שעוזר לשמור על האינטרסים שלהן.

אולי תאהבו גם את

מיסוי אמריקאי עם America Tax
מי חייב להגיש דוח FBAR?

כחלק מהחיים שלנו אנחנו נאלצים למלא טפסים ולהגיש דוחות שונים. חלק ניכר מהטפסים והדוחות הללו קשורים לרשויות שונות במדינה. כשאנחנו רוצים לבצע פעולות מסוימות, לפעמים

קראו עוד »