חיפוש

חכם בשמש – השפעות השמש על מצב הרוח

יהיו אנשים שיתפלאו לשמוע, אך למזג האוויר יכולות להיות השפעות משמעותיות על מצב הרוח שלנו. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות – סיבות נפשיות, כימיות, אסוציאטיביות ועוד. אם אתם סובלים מדיכאון וממצב רוח ירוד, בואו לשמוע איך השמש תוכל לעזור לכם!

 

כיצד חשיפה לשמש משפיעה על מצב הרוח?

 

ייצור מוגבר של סרוטונין

אחד החומרים במוח שאחראים על מצב הרוח שלנו הוא סרוטונין. ייצור מוגבר של סרוטונין יכול לגרום לכך שמצב הרוח שלנו יהיה מרומם, ולהפך – כמות מועטה של סרוטונין עשויה להגביר את תחושת הדיכאון ולגרום להתנהגות תוקפנית ואימפולסיבית.

ישנם מחקרים שבדקו את הקשר בין החשיפה לשמש לבין ההשפעה על מצב הרוח שלנו, וגילו שאור השמש גורם לייצור מוגבל של סרוטונין – ולכן גם משפיע באופן חיובי על מצב הרוח שלנו.

 

זיהוי של הקיץ עם תחושת חופש

מלבד הקשר הכימי שמשפיע על מצב הרוח, עשויות להיות לכך גם סיבות רגשיות ואסוציאטיביות. השמש מזוהה אצלנו עם חודשי הקיץ – בהם ניתן לטייל הרבה בחוץ (כאשר מזג האוויר לא חם מדי), לשכב על החול בחוף הים, להתרענן עם שייק או קוקטייל ליד הבריכה, ובאופן כללי ניתן לשהות יותר בחוץ ולחוש באווירת חופש ושחרור.

בניגוד לקיץ, החורף מאופיין במזג אוויר סגרירי וקודר יותר. אנשים רבים נוטים להסתגר בבתיהם בימים גשומים, כאשר קר בחוץ ואין חשק לצאת מהבית. מכאן, הדרך לתחושות דיכאון ומצב רוח ירוד קטנה מאוד, ועשויה להמשיך ולהשפיע גם לאחר שהחורף עובר והימים נעשים חמימים יותר.

 

חשיפה מדודה לאור השמש עשויה להועיל נגד דיכאון

אם אתם נוטים לחוות תחושות דיכאון, עצבות או בדידות, ייתכן שהדבר שיוכל להקל על התחושות שלכם הוא אם תצאו לספוג קצת מאור השמש. השמש, כפי שהוזכר קודם, הוכחה כמקור יעיל להעלאת מצב הרוח הכללי בקרב בני אדם.

אם אתם אכן מתכוונים לאמץ את העצה ולהיחשף לשמש, חשוב לעשות זאת בצורה מדודה – שכן השמש עלולה להיות גם מסוכנת. מומלץ לשהות בשמש רק לפרקי זמן קצרים, אם אפשר בשעות שאינן שעות השיא בהן קרינת השמש חזקה מאוד, ורק כאשר אתם חובשים כובע ומורחים קרם הגנה. אמנם השמש עשויה להעלות את מצב הרוח שלכם, אך אנחנו לא רוצים להחליף את הדיכאון במחלה אחרת שעשויה להיגרם כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש.

אם בכל זאת החשיפה לשמש לא הועילה לשיפור מצב הרוח שלכם, ייתכן כי אתם סובלים מהפרעה נפשית שגורמת לכם לתחושות דיכאון והתבודדות. במקרה כזה, הצעד המומלץ הוא להתייעץ עם איש מקצוע (רופא משפחה או פסיכולוג), שיוכל לאבחן את ההפרעה הנפשית ולטפל בה בהתאם ובהקדם האפשרי. למידע על הפרעות נפשיות שונות, ולתיאום ביקור אצל פסיכולוג מקצועי ומיומן, היכנסו לאתר ראש בריא!

 

שמש

אולי תאהבו גם את