חיפוש

החלקים המרכזיים בגרילי גז

בעת האחרונה, קהילת חובבי צליית המזון מבצעת מעבר שיטתי לכיוון גרילי הגז החדשניים. מי שכבר עשה את הצעד ומחזיק בגריל גז, ודאי יודע כי הוא מתוחכם יותר ביחס לגרילים האחרים ומורכב ממספר חלקים מרכזיים. כמו כן, כל אחד מהחלקים הללו בנפרד מהווה חלק הכרחי וחשוב במארג השלם שמביא למוצר יוצא הדופן – גריל גז. אז מה הם אותם חלקים מרכזיים? התשובות בהמשך.

 

חלקים לגרילים

אפשר לבצע חלוקת גסה בין אלו שאוהבים צליית מזון באמצעות גרילים – אלו שמסתפקים בהכנה הפשוטה, ואלו שרוצים לצלול לעומק העניין ולהכיר חלקים לגרילים באופן מושלם. בלי לזלזל באלו שנמנים עם החבר'ה שמתעניינים פחות, במאמר זה נעמוד לשירותם של החותרים למידע ונעניק להם סקירה קצרה אודות החלקים המרכזיים של גריל הגז האהוב.

 

גוף הגריל

גוף גריל הגז הוא החלק המרכזי של המכשיר ומכיל את משטח הצלייה, פלטת החימום ומנגנון הניקוי. הוא עשוי לרוב מתכת ומספק את המסגרת לפעולת הגריל, וכן מכיל את כל המכשור הנחוץ לשימוש נוח ויעיל של הגריל, כולל לוחות הצלייה, מבער הגז, מיכל הגז ובקרת הטמפרטורה.

 

מיכל הגז

מיכל הגז הוא המקור לגז המאפשר את הפעלת גריל הגז. המיכל מכיל גז בישול ומחובר לגוף הגריל באמצעות צינור גז. הגז זורם מהמכל דרך הצינור למבער הגז בתחתית הגוף, וכאשר המבער דולק, הגז מתחיל לבער ולספק את החום למשטח הצלייה. המיכל נמצא בחזית הגריל ומצויד לרוב במד לצורך צפייה ובקרת כמות הגז במיכל.

 

לוחות בקרת החום

לוחות בקרת החום הם חלק חשוב מגריל הגז, תפקידם להפיץ את החום באופן אחיד על משטח הצלייה ולספק בקרת טמפרטורה יעילה לתהליך הצלייה. הלוחות מורכבים מפלדת אל-חלד, והם ממוקמים מתחת למשטח הצלייה. הם מסייעים לפיזור החום ומונעים מקומות של משטח הצלייה להיות יותר חמים מאחרים. בכך, הם מאפשרים למשתמש להכין את האוכל על משטח הצלייה בצורה אחידה וברמת החום המדויקת למטרת הצלייה המבוקשת.

 

מבערי הגז

מבערי הגז הם החלק שמאפשר לגריל הגז להפיץ את החום על משטח הצלייה. הוא עשוי מפלדת אל-חלד ומכיל צינורות חשמליים המפיצים את הגז דרך לוחות הבקרה ואל משטח הצלייה. המבער מספק חשמל כדי להדליק את הגז, וכאשר הגז נדלק, המבער מחמם את הצינורות כדי להפיץ את החום על משטח הצלייה. מבערי הגז חדישים אמורים לכלול מנגנוני בטיחות כגון כיבוי אוטומטי כאשר הלהבות נכבו או בקרה ברמת הגז וזרימת הגז.

 

לסיכום – השלם גדול מסך חלקיו

כזאת נוגע לגריל גז, אפשר להסכים עם האמרה כי השלם גדול מסך חלקיו. יחד עם זאת, ברגע שאחד מהחלקים חסר או נפגם, השלם לא מצליח לתפקד. לכן, חשוב להיות מודעים למרכיבי גריל הגז לזהות אם קיימת תקלה באחד מהם. במקרה הצורך, ניתן להחליף בקלות ולחזור לצלות בכיף.

חלקים לגרילים

אולי תאהבו גם את