חיפוש

כיצד פועלת במת הרמה חשמלית?

אם אתם רוצים לבצע עבודה בגובה, יכול להיות שבמת הרמה היא הפתרון המושלם בעבורכם. במות הרמה הן ציוד הנדסי שמורכב מבמה שעולה לגובה רב, זרוע שמעלה אותה לגובה זה, ובסיס כבד שמייצב את כל הכלי ובדרך כלל גם מתנייד בכוחות עצמו. בכתבה שלפניכם נסביר בקצרה על במות הרמה שעובדות בעזרת מנוע חשמלי.

 

במות הרמה חשמליות – הסבר למתחילים

במות הרמה פועלות בדרך כלל על אחד משני סוגי מנועים שונים – מנוע דיזל או מנוע חשמלי. במות הרמה שפועלות על מנוע דיזל הן בדרך כלל חזקות יותר, ניתן להרים אותן לגובה רב יותר, וכמות המשקל שהן יכולות לשאת הוא גדול יותר. לעומת במות הרמה אלה, במות שמופעלות על ידי מנוע חשמלי בדרך כלל סוחבות משקל קל יותר ולגובה נמוך יותר.

היתרון המשמעותי של מנוע חשמלי הוא בכך שהוא לא פולט עשן במהלך עבודתו, ושהרעש שהמנוע מפיק הוא נמוך יחסית. יתרונות אלה מהווים סיבה לבחירת במות הרמה מסוג זה לצורך עבודה בתוך מתחמים סגורים וגם במקומות בהם הרעש מפריע לסביבה.

 

במת ההרמה עצמה בבמה חשמלית

החלק שעליו עולים העובדים, ועליו אף מועמס הציוד בבמת הרמה, הוא הבמה עצמה. במת ההרמה בבמות חשמליות היא משטח ישר ומגודר, שעליו ניתן להעמיס ציוד מסוגים שונים, ופועלים יכולים לעלות עליו ולבצע ממנו עבודות. שטח הפנים של הבמה וכושר הסחיבה שלה הם אלה שקובעים מהו מספר הפועלים שניתן להעלות עליה. במקרה של במות הרמה חשמליות, בדרך כלל אפשר להעלות עליהן 2 עובדים לכל היותר.

 

זרוע ההרמה של הבמה החשמלית

זרוע ההרמה של במת ההרמה הוא זה שיקבע את הצורה שבה יהיה אפשר להרים את העובדים והציוד. הסוג הפשוט יותר של זרוע זאת נמצא על במות הרמה מספריים חשמליות. זרוע מספריים היא בעצם זרוע בצורת איקס, שיכולה להעלות ולהוריד את הבמה בצורה אנכית בלבד. לעומת זאת, זרוע מפרקית היא זרוע שמאפשרת לבמה לנוע בצורה חופשית יותר, וכך לעבור מעל מכשולים מסוגים שונים.

 

כושר הניידות של במת ההרמה החשמלית

ברוב במות ההרמה יש סוג של גלגלים שמחוברים אל בסיס הכלי, וניתן להזיז אותו באמצעותם. בבמות הרמה חשמליות בדרך כלל יותקנו גלגלים פשוטים, כאלה שמאפשרים לה לעבוד רק על משטחים ישרים וקשים. במקרים נדירים יחסית יהיה אפשר למצוא במת הרמה חשמלית, שמצליחה להתמודד עם משטחים מאתגרים יותר.

 

סיכום – במות הרמה חשמליות וכיצד הן עובדות

במות הרמה חשמליות הן במות הרמה שפועלות באמצעות מנוע חשמלי, בניגוד לבמות שפועלות באמצעות מנוע דיזל. במת ההרמה מורכבת מבמה, זרוע ובסיס כבד שהוא גם נייד בדרך כלל. יש זרוע מספריים המאפשרות עלייה וירידה אנכית בלבד, או זרוע מפרקית שיכולה לאפשר תנועה חופשית יותר.

כיצד פועלת במת הרמה חשמלית?

אולי תאהבו גם את