חיפוש

ביקור משפחות בכלא הצבאי – מה הנוהל?

אם נקלעתם למצב בו אדם קרוב אליכם נמצא בכלא הצבאי, ודאי שאתם רוצים לבקר אותו. מה הנוהל לביקורים בכלא הצבאי וכיצד ניתן לעשות זאת? במאמר זה נסביר הכל על ביקורים בכלא הצבאי.

 

כלא צבאי

בכלא הצבאי יושבים חיילים אשר הואשמו בעבירות כאלה ואחרות במהלך שירותם הצבאי. מכיוון שמדובר בבתי כלא הנמצאים בתוך בסיסים צבאיים, הביקורים שם הם מורכבים ואינם יכולים להיעשות בלי אישור מתאים ותיאום מראש. אם כך כיצד ניתן לבקר חייל בכלא הצבאי?

 

מתי ניתן לבקר בכלא הצבאי?

חיילים בשירות סדיר השוהים בכלא יכולים לקבל ביקור משפחתי רק לאחר תקופה של שמונה ימים לפחות בהם הם ישבו בכלא. הביקור לא יכול לכלול יותר מארבעה חברי משפחה ועוד אדם נוסף שאינו חלק מהמשפחה. המשפחה צריכה להיות משפחה גרעינית – כלומר הורים או אחים בלבד. בנוסף, על המבקר להיות מעל גיל שש עשרה.

אם החייל אינו חייל סדיר אלא משרת במילואים, ואם הוא חייל נשוי, הוא יהיה זכאי לביקור מוקדם יותר, שיכול להתקיים החל משלושה ימים לאחר המעצר שלו.

לכל ביקור בכלא יש להביא תעודה מזהה של המבקר, זכרו לוודא כי אתם אכן מביאים את התעודה על מנת לוודא שיכניסו אתכם אל הכלא הצבאי.

 

מה משך זמן הביקור בכלא?

בביקור במתקן כלא צבאי קיימת הגבלת זמן של עד שלושים דקות לכל ביקור. מדובר בפרק זמן קצר מאוד, לכן כדאי להיות מוכנים לכך מראש ולדעת כי לא תתאפשר לכם שהות ארוכה יותר. בין מפגש למפגש יהיה פרק זמן של שבועיים.

 

האם צריך לתאם את הביקור מראש?

כן. ביקורים בכלא הצבאי לא נעשים כבדרך אגב ויש חשיבות גדולה לתיאום מראש. נסו לתאם כמה שיותר מוקדם עם הכלא הספציפי בו יושב החייל. ככל שתתכוננו מראש לביקור כך סביר שיאשרו את הבקשה שלכם מוקדם יותר. ביקורים שנעשים בלי תיאום מראש לא מתקבלים, אז אל תנסו להגיע אל הכלא הצבאי אם לא דאגתם לסדר את הביקור עם הגורמים הרלוונטיים בכלא.

 

האם אפשר לתת לחייל היושב בכלא דברים מהבית?

זוהי שאלה שמעסיקה הורים רבים. אכן ניתן להביא לחייל היושב בכלא הצבאי פריטים אישיים, אך חשוב לוודא שהם אכן פריטים שניתן לתת לחייל על פי החוק הצבאי. מומלץ לבדוק עם צוות הכליאה מה מותר להכניס לכלא, וכך תוכלו להימנע מאי נעימויות בנושא. חלק מהדברים שכיום ניתן להעביר לחיילים בכלא הצבאי הם פרטי ביגוד מסוימים, מוצרי היגיינה, מצעים ועוד.

 

האם עורך הדין של החייל יכול לבקר אותו בכלא?

כן. מותר לעורך הדין הצבאי לבקר את החייל הכלוא על מנת לדבר איתו ולעדכן אותו בפרטים רלוונטיים. גם כאן הביקור נעשה בתיאום מראש עם הכלא הרלוונטי.

כלא צבאי

אולי תאהבו גם את